سامانه دادخواست آنلاین برای توقف اخراج پناهجویان افغان راه‌اندازی شد

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶


سامانه دادخواست آنلاین برای توقف اخراج پناهجویان افغان راه‌اندازی شد

سامانه دادخواست آنلاین برای توقف اخراج پناهجویان افغان راه‌اندازی شد

سازمان حامی پناهجویان(پرو ازول) در آستانه دور جدید اخراج مهاجران افغان به کشورشان دادخواستی آنلاین برای توقف اخراج مهاجران رد شده، راه‌اندازی کرده است.
این سازمان از مردم خواسته تا با مراجعه اینترنتی برای وزیرکشور آلمان نامه نوشته و از او بخواهند روند اخراج آنها را متوقف کند.
این در حالیست که پیش از این بارها «توماس دیمیزیر» وزیر کشور آلمان در واکنش به توقف اجباری پناهجویان گفته بود که افغانستان مناطق امن هم داشته و آنها می‌توانند پس از بازگشت در مناطق امن به زندگی طبیعی خود ادامه دهند.
یک رسانه آلمانی در گزارشی اعلام کرده که نیمی از پناهجویان که تاکنون از آلمان اخراج شده‌اند از ولایات ناامن این کشور هستند.
براساس این گزارش از میان 97 اخراجی، 77 نفر از آنها از ولایات جنوب، شمال و شرق افغانستان هستند.
روند اخراج مهاجران افغان پس از توافق میان دولت این کشور و اتحادیه اروپا از دسامبر 2016 آغاز و تاکنون بیش از 97 نفر اخراج شده‌اند.
برمبنای این توافق‌نامه،کشورهای عضو اتحادیه اروپا اجازه دارند هر ماه در یک پرواز اختصاصی 50 مهاجر رد شده را اخراج کنند اما این روند از همان ابتدای در آلمان با تعداد کمتر شروع و رفته رفته روند کاهشی داشته تا آنجا که در آخرین دور اخراج در ماه مارس، فقط 15 نفر اخراج شدند. منبع:تسنیم

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *