سالمندی و کاهش اهداکنندگان خون چالش پیشروی کشور

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۶ دی ۱۳۹۵


سالمندی و کاهش اهداکنندگان خون چالش پیشروی کشور

سالمندی و کاهش اهداکنندگان خون چالش پیشروی کشور

 %d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%85%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d9%87%d8%b4-%d8%a7%d9%87%d8%af%d8%a7%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%ae%d9%88%d9%86

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان انتقال خون کشور گفت: همراه با افزایش جمعیت سالمندی بهعنوان پدیده پیش روی آینده کشور این مسأله باعث کاهش تعداد اهداکنندگان خون میشود.

مهتاب مقصودلو در حاشیه همایش کشوری بیماریهای عفونی قابل‌انتقال از راه خون در ساری در گفت‌وگو با خبرنگارایرنا سن مجاز برای اهدای خون را 18 تا 65 سال اعلام کرد.

وی افزود: با پا به سن گذاشتن افراد و عبور از سن 40 سالگی دیابت و فشارخون ازجمله بیماریهای غیر واگیری هستند که افراد به آنها مبتلا می‌شوند.

معاون سازمان انتقال خون کشور ادامه داد: ابتلا به این بیماریها باعث می‌شود تا افراد نتوانند اهدای خون داشته باشند. وی گفت: هم‌اکنون یک تا 2 درصد جمعیت 50 تا 55 سال کشور خون اهدا می‌کنند که یکی از پایین‌ترین جمعیت اهداکننده خون به شمار می‌روند.

به گفته مقصود لو جذب و نگه‌داشتن اهداکنندگان مستمر و جوان از برنامه‌های پیش روی سازمان انتقال خون کشور است و این مسأله به‌صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان انتقال خون با فراخوان اهداکنندگان سالم و دعوت از آنها برای اهدای خون و هم‌چنین آموزشهای لازم برای فرهنگ‌سازی برای اهدای خون تلاش دارد تا اهداکنندگان سالم خون را به‌صورت پایدار حفظ نماید. معاون سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه 2 و 6 دهم درصد جمعیت کشور خون اهدا می‌کنند، افزود: بر اساس شاخصهای سازمان بهداشت جهانی کشورهایی که بیش از 2 درصد جمعیت خون اهدا بکنند، شرایط خوب اهدای خون دارند. وی افزود: هم‌اکنون 75 درصد اهداکنندگان خون کشور مستمر هستند و دستکم سالی 2 بار خون اهدا می‌کنند. همایش 2 روزه بیماریهای عفونی قابل‌انتقال از راه خون از صبح روز چهارشنبه با حضور مدیران کل انتقال خون استانهای کشور به همراه مدیران پزشکی برای ارائه آخرین یافته‌های پزشکی در زمینه کنترل و درمان بیماری‌های عفونی قابل‌انتقال از طریق خون در ساری آغاز شد. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *