سالانه 15 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۶ مهر ۱۳۹۵


سالانه 15 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود

رئیس سازمان تعزیرات:

سالانه 15 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود

3

علیرضا جمشیدی روز یکشنبه در آئین معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی با اشاره به اینکه قاچاق کالا علاوه بر اینکه مروج فرهنگ دروغ و فساد اداری است، اظهار کرد: این امر باعث رکود کسب‌وکار و تولید داخلی و همچنین نفوذ پولهای کثیف در اماکن قدرت می‌شود.
وی افزود: بیانات رهبری در زمینه مبارزه با قاچاق کالا به روشنی وظیفه این سازمان و دیگر دستگاههای اجرایی را مشخص کرد و این حکم داده شد که اگر کالایی به‌صورت قاچاق وارد کشور شد در انظار به آتش کشیده تا انگیزه‌های قاچاق از ریشه خشکانده شود. وی خاطرنشان کرد: اکنون زمان برخورد با امر کثیف قاچاق فرا رسیده و لازمه آن‌هم بستن مبادی ورودی و عرضه کالای قاچاق است.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه از تخلف 6 هزار میلیارد ریالی یک بیمارستان در تهران خبر داد و تصریح کرد: این بیمارستان در ردیف پنج بیمارستان برتر کشور قرار دارد که در زمینه عرضه دارو تخلف داشته است.
وی افزود: رسیدگی به تخلفات دارویی یکی از اولویتهای کنونی سازمان تعزیرات حکومتی را تشکیل می‌دهد. جمشیدی با بیان اینکه پیش‌گیری از جرم یکی از رویکردهای این سازمان است، خاطرنشان کرد: 2 میلیون و 750 هزار صنف در کشور وجود دارد که از این تعداد 750 هزار صنف بدون پروانه است و این تعداد با زندگی 25 میلیون نفر در ارتباط غیرمستقیم است. وی افزود: خوشبختانه صنوف در زمینه مبارزه با کالای قاچاق همکاری لازم را داشته‌اند و در برگرداندن احساس آرامش به بازار و مردم تمام تلاش خود را انجام داده‌اند.
رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی هم در این آئین گفت: امر پیشگیری و تشدید مجازاتها در سازمان تعزیرات حکومتی دارای اهمیت خاصی است که بایستی به آنها رسیدگی و توجه بیشتری شود. حجت‌الاسلام نورالله قدرتی گفت: اگر ما امروز می‌خواهیم در برابر استکبار بایستیم باید زیربنای اقتصاد را تقویت کنیم و لازمه آن‌هم جلوگیری از قاچاق کالا و حمایت از تولیدات داخلی است.
در این آئین از زحمات ایرج عزیزی تکریم و سید جواد سیدالموسوی به عنوان مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی معارفه شد. سیدالموسوی پنجمین مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان شمالی پس از ایرج عزیزی، داریوش جودکی، محمدمهدی مهاجریان مقدم و علی‌اکبر عبداللهی است.
وی پیش از این مسؤولیت معاونت تعزیرات حکومتی استان خراسان جنوبی را بر عهده داشته است. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *