سازمان ملل آمریکا را به کشتن 15 غیرنظامی در افغانستان متهم کرد

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
جمعه - ۲۳ مهر ۱۳۹۵


سازمان ملل آمریکا را به کشتن 15 غیرنظامی در افغانستان متهم کرد

سازمان ملل آمریکا را به کشتن 15 غیرنظامی در افغانستان متهم کرد

 

 

سازمان ملل اعلام کرد، آمریکا در حمله پهپادی اخیر خود در شرق افغانستان دستکم 15 غیرنظامی را کشته و 13 تن دیگر را نیز زخمی کرده است و باید یک تحقیقات مستقل درباره این حادثه انجام شود.

این حمله هوایی اوایل صبح چهارشنبه در شرق افغانستان رخ‌داده و مقامات آمریکایی گفتند که دراین حمله یک هدف متعلق به گروه تروریستی داعش را در منطقه آچین در استان ننگرهار هدف قراردادند.

هیأت کمکی سازمان ملل در افغانستان موسوم به یوناما اعلام کرد: ممکن است تعدادی شبه‌نظامی دراین حمله پهپادی آمریکا کشته‌شده باشند اما بسیاری از قربانیان آن غیرنظامیان شامل دانشجویان و یک معلم و همچنین اعضای خانواده‌های حامی دولت افغانستان بودند.

سازمان ملل دراین بیانیه خود تصریح کرد: هیأت یوناما بر لزوم اینکه همه طرفهای درگیر در افغانستان به وظایفشان تحت قوانین انسان دوستانه بین‌المللی پایبند باشد تاکید می‌کند. یوناما از نیروهای دولت افغانستان و همچنین نیروهای نظامی بین‌المللی دراین کشور می‌خواهد تا یک تحقیقات سریع، مستقل، بی‌طرفانه، شفاف و مؤثر نسبت به این اتفاق انجام دهند.

بر اساس گزارشها این غیرنظامیان در یک روستا جمع شده بودند تا از بازگشت یک ریش‌سفید محلی از سفر حج استقبال کنند و به هنگام وقوع این حمله خواب بودند.

فرماندهی نظامی آمریکا نیز تأیید کرد که یک حمله هوایی در منطقه آچین انجام‌شده و هدف آن را شبه‌نظامیان داعش خواند اما گفت که مشغول جمع‌آوری اطلاعات درباره کشته شدن غیرنظامیان دراین حمله است.

منبع: ستاد حقوق بشر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *