سازمان برنامه‌وبودجه موظف به تخصیص هزینه خدمات مدیریت طرحهای تملک داراییهای سرمایه‌ای شد

دسته: تازه های قوانین
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۵ دی ۱۳۹۵


سازمان برنامه‌وبودجه موظف به تخصیص هزینه خدمات مدیریت طرحهای تملک داراییهای سرمایه‌ای شد

سازمان برنامهوبودجه موظف به تخصیص هزینه خدمات مدیریت طرحهای تملک داراییهای سرمایهای شد

 649491473

نمایندگان مردم در خانه ملت با تخصیص هزینه خدمات مدیریت طرحهای تملک داراییهای سرمایهای توسط سازمان برنامهوبودجه موافقت کردند.

نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم روز (یکشنبه، 12 دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در رابطه با لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور با ماده 67 این لایحه با 152 رأی موافق، 23 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 207 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

هم‌چنین نمایندگان با اخطار علی ادیانی راد مبنی بر مغایرت بخشی از این ماده با بند 16 سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی در مورد پرداخت 2.5 درصد به بخش خصوصی برای اجرای طرحهای تملک داراییهای سرمایه‌ای با 147 رأی موافق، 20 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 203 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

گفتنی است علی ادیانی راد با استناد به اصل 75 و 110 قانون اساسی اخطار داد و گفت: بخشی از این ماده که مربوط به تخصیص 2.5 درصد عملکرد جذب منابع غیردولتی در قالب مشارکت عمومی یا خصوصی است با بند 16 سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی مغایر است زیرا در این سیاستها بر صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی و هزینه‌های صنایع تأکید شده و این موضوع کل ماده را تحت شعاع قرار می‌دهد لذا باید حذف شود. ادیانی راد افزود: ماهیت این ماده بودجه‌ریزی است و در برنامه‌نویسی نباید به آن پرداخته شود.

دکتر لاریجانی در پاسخ به اخطار ادیانی راد ضمن تأکید بر وارد دانستن این اشکال به ماده 67 لایحه مذکور گفت: به میزان کار عمرانی برای شرکتهای نامبرده در این ماده 2.5 درصد جهت ارائه خدمات در نظر گرفته‌شده و این میزان نباید مجزا از پرداخت 2.5 درصد برای حقوق و مزایا باشد ضمن آنکه تخصیص اعتبارات برای عملکرد بخش غیردولتی و خصوصی درست نیست.

بر این اساس ماده 67 این لایحه بدین گونه اصلاح شد: هزینه خدمات مدیریت طرحهای تملک داراییهای سرمایه‌ای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت مجری ساختمانها و تأسیسات دولتی و عمومی، شرکت منابع آب و نیروی ایران و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی تا دو و نیم (5/2%) درصد عملکرد تخصیص اعتبارات ذی‌ربط با احتساب کل وجه دریافتی از بودجه عمومی دولت اعم از وجوه نقد، اسناد خزانه، اوراق مشارکت و سایر اوراق بهادار تعیین و توسط سازمان در اختیار بنیاد و شرکتهای مذکور قرار می‌گیرد. سازمان برنامه بودجه موظف به تخصیص اعتبارات هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر بنیاد و شرکتهای مذکور در چارچوب بودجه آنها از محل اعتبارات فوق (تا 2.5 درصد) می‌باشد. منبع: وب‌سایت مجلس شورای اسلامی


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *