زیرساختها برای تعبیه امکانات بیشتر سفر به عتبات دانشگاهیان فراهم نیست

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۸ دی ۱۳۹۵


زیرساختها برای تعبیه امکانات بیشتر سفر به عتبات دانشگاهیان فراهم نیست

نماینده ولیفقیه در امور حج و زیارت

 زیرساختها برای تعبیه امکانات بیشتر سفر به عتبات دانشگاهیان فراهم نیست

 

%d8%b2%db%8c%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%87%d8%a7-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%b9%d8%a8%db%8c%d9%87-%d8%a7%d9%85%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%db%8c%d8%b4%d8%aa%d8%b1-%d8%b3%d9%81

 نماینده ولیفقیه در امور حج و زیارت ضمن بیان اینکه در تلاش هستیم امکانات را برای رفع دغدغه دانشجویان فراهم کنیم، گفت: متأسفانه زیرساختهای کشور عراق برای تعبیه امکانات بهتر هنوز فراهم نشده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی عسکر در همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان در دانشگاه تهران با بیان این‌که الگوهای مسلمانان در جهان بی‌همتا است، اظهار کرد: متأسفانه به دلیل عدم شناخت مسلمانان از الگوهای خود، با رفتار اجتماعی و اخلاقی پیامبر فاصله
داریم.

سرپرست حجاج ایرانی ضمن اشاره به این‌که نتیجه زیارت باید الگوگیری از معصومین و پیامبر باشد، افزود: در پی این هستیم که امکانات بهتری را در اختیار دانشجویان و نسل جوان برای انجام زیارت عتبات و عالیات قرار دهیم اما متأسفانه زیرساختها در کشور عراق هنوز فراهم نیست.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با همیاری افراد شایسته امکانات را توسعه دهیم و زمینه رفع دغدغه مسکن، تغذیه، تدارکات و غیره را برای دانشجویان فراهم کنیم. متأسفانه برای سفر زیارتی ارز دولتی نداریم در حالی‌که باید سلسله امکاناتی را بخصوص برای دانشجویان در این راستا فراهم کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت هم‌چنین در ادامه با بیان این‌که اگر اسلام را به‌صورت یک مجموعه بشناسیم خواهیم دید که همه راهها برای رساندن انسان به کمال در شرع در نظر گرفته‌شده است، گفت: مسایل اعتقادی، اخلاقی، رفتاری و کرداری اسلام انسان را در مسیر متعالی قرار می‌دهد و او را به کمال نایل می‌کند که نمونه کامل یک مسلمان شخصیتی همچون پیامبر و ائمه معصومین هستند. اگر اسلام به‌طور کامل پیاده شود و کسی بخواهد اسلام کامل را در وجود یک انسان ببیند باید به شخصیت پیامبر (ص) و ائمه معصومین بنگرد.

قاضی عسکر با بیان این‌که اسلام به‌هیچ‌وجه گرایش به شخص‌پرستی ندارد، تصریح کرد: در بحث زیارت هدف اصلی آشنایی با پیامبر و معصومین برای الگو گیری است؛ زیرا در صورت شناخت ابعاد زندگی این بزرگان قطعاً با تحولاتی در زندگی مواجه خواهیم شد.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت ضمن تأکید بر این‌که برای ایجاد ظرفیت باید جان را با توبه بشوییم و سپس به زیارت برویم، گفت: می‌توان ائمه را به‌عنوان شفیع برای ارائه درخواستهای مادی قرار داد اما فلسفه زیارت این نیست بلکه فلسفه زیارت شناسایی الگو و ایجاد تغییر و تحول روحی مردم و بازگشت مردم به اجتماع برای تحقق این الگوها است که در عتبات عالیات از این الگوها فراوان است.

قاضی عسکر هم‌چنین به ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز اشاره کرد و گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در طول 82 سال عمر خود چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب خدمات زیادی را در کسوتهای مختلف به کشور ارائه داد.

وی افزود: رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام با تمام سختیها کنار می‌آمد در حالی‌که حرفهای زیادی علیه او زده‌شده بود. در وصیت‌نامه‌ای که اخیراً از آیت‌الله منتشرشده بر این نکته تأکید شده است که اموالی از جمهوری اسلامی به اموال ایشان اضافه نشده و 90 درصد هزینه‌هایی که انجام‌شده است یا از اندوخته قبل بوده و یا از حقوقی بوده که به‌صورت قانونی دریافت می‌کرده است.

سرپرست حجاج ایرانی در پایان اظهار کرد: از طرفی مقام معظم رهبری اعلام می‌کنند که ذره‌ای از صمیمیت 59 سال دوستی بین ایشان و آیت‌الله هاشمی کاسته نشده است. منبع: ایسنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *