زندانهای ایران بر مبنای اقدامات تأمینی و تربیتی و صیانت از حقوق شهروندی فعالیت می‌کنند

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۶ مهر ۱۳۹۵


زندانهای ایران بر مبنای اقدامات تأمینی و تربیتی و صیانت از حقوق شهروندی فعالیت می‌کنند

جهانگیر در دیدار با معاون وزیر دادگستری آلمان:

زندانهای ایران بر مبنای اقدامات تأمینی و تربیتی و صیانت از حقوق شهروندی فعالیت می‌کنند

2

اصغر جهانگیر افزود: سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی ایران نیز با رویکرد شهروندمداری علاوه بر اجرای مجازات حبس نقش تأمینی و تربیتی را با هدف اصلاح و بازاجتماعی نمودن زندانیان برای بازگشت سالم به جامعه ایفا می‌نماید.
وی گفت: با توجه به سیاستهای ابلاغی رئیس قوه قضاییه طی سالهای اخیر اقدامات مؤثری در کاهش جمعیت زندانیان انجام شده است.
جهانگیر گفت: مجازاتهای جایگزین حبس یکی از برنامه‌های کلان نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران است که استفاده از مراقبتهای الکترونیکی یکی از آنها است.
وی افزود: در موضوع نظارتهای الکترونیکی و استفاده از پابندهای الکترونیکی در حوزه‌های مدیریتی، حقوقی و فنی کارهای زیادی انجام شده است.
رئیس سازمان زندانها در ادامه گفت: در زندانهای ایران فعالیتهای بهداشتی- درمانی و آموزشهای کلاسیک – حرفه‌آموزی و اشتغال اساس فعالیتهای اصلاحی و تربیتی را تشکیل می‌دهند.
وی گفت: در حوزه بهداشت و درمان فعالیتهای خوبی داشتیم که در دنیا کم‌نظیر است.
وی در این خصوص به طرحهای بزرگ درمانی برای مقابله با بیماریهای واگیردار در زندانها، غربالگری زندانیان و طرح متادون درمانی اشاره کرد.
جهانگیر گفت: علیرغم وجود امکانات درمانی و کادر پزشکی متخصص در زندانها در صورت نیاز زندانی جهت مداوا به بیمارستانهای سطح شهر اعزام و زندانی به هزینه سازمان زندانها مداوا می‌شود.
رئیس سازمان زندانها در ادامه افزود: با توجه به اینکه بسیاری از ورودیهای زندانهای ایران افرادی فاقد شغل هستند اشتغال و حرفه‌آموزی یکی دیگر از فعالیتهای اساسی در زندانهای ایران است که در تمامی زندانها اجرا می‌شود.
وی گفت: در حال حاضر زندانیان در ۱۲۰ رشته فنی و حرفه‌ای در زندانها آموزش می‌بینند که در پایان به آنها گواهینامه‌های مهارت بدون قید نام زندان اعطا می‌شود تا پس از آزادی بتوانند در رشته موردعلاقه خودکار کنند.
جهانگیر در پایان خطاب به معاون وزیر دادگستری آلمان گفت: با توجه به عزم جدی قوه قضاییه جمهوری اسلامی برای استفاده از سامانه مراقبتهای الکترونیکی مایل هستیم از تجربیات کشور آلمان در این زمینه استفاده نماییم.
معاون وزیر دادگستری آلمان نیز در این دیدار گفت: با توجه به‌نظام فدرال در آلمان سیاست یکسانی در کشور وجود ندارد اما در هیچ‌کدام از فدرالها حبس اولویت ندارد و قوانین آلمان حبس محور نیست بلکه جریمه محور است.
شایان‌ذکر است در این سفر که به‌منظور آشنایی با نظام قضایی و زندانبانی آلمان انجام‌گرفته است معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندانها دکتر جهانگیر را همراهی می‌کند.
گفتنی است پیش‌ازاین نشست رئیس سازمان زندانها و هیات همراه از یکی از مراکز ارائه خدمات مراقبتهای الکترونیکی در شهر برلین بازدید کرد.
منبع: داد ایران


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *