زنان مسلمان آمریکایی از بیم حملات طرفداران ترامپ حجاب برمی‌دارند

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۶ آذر ۱۳۹۵


زنان مسلمان آمریکایی از بیم حملات طرفداران ترامپ حجاب برمی‌دارند

زنان مسلمان آمریکایی از بیم حملات طرفداران ترامپ حجاب برمیدارند

131835243

برخی گزارشها در شبکههای اجتماعی حکایت از آن دارند که برخی زنان مسلمان آمریکایی در روزهای پس از انتخاب ترامپ به ریاستجمهوری هدف حمله قرار گرفتهاند.

پایگاه خبری- تحلیلی میدل ایست آی خبر داد که حمله به تعدادی از زنان مسلمان پس از به پیروزی رسیدن دونالد ترامپ، منجر شده تا برخی زنان مسلمان آمریکایی در مجامع عمومی از به‌سر کردن حجاب خودداری کنند.

بنابراین گزارش، در حالی‌که هنوز 2 ماه تا تکیه رسمی دونالد ترامپ به اریکه قدرت در آمریکا مانده، مسلمانان آمریکایی و اقلیتهای این کشور با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

زنان مسلمان آمریکایی اکنون در شبکه‌های اجتماعی از آن‌چه با آن مواجه شده‌اند می‌گویند و حتی برخی نیز توسط اعضای خانواده‌شان مورد توصیه قرار گرفته‌اند که به‌خطار حفظ امنیت‌شان هنگام خروج از منزل، روسری به‌سر نکنند.

در یکی از این توئیتها آمده: «مادرم همین الان به من پیام داد که حجاب بر سر نکن. او مذهبی‌ترین فرد در خانواده ماست.» یک مرد مسلمان آمریکایی هم توئیت کرده است: «مادر و خواهرم در خصوص اینکه به‌خاطر امنیتشان نباید حجاب به سر کنند، با هم بحث می‌کنند».

یک نفر دیگر نوشته است: «3 نفر از دوستان مسلمانم که هرگز بدون حجاب به مدرسه نیامده بودند، امروز از ترسشان بدون حجاب در مدرسه حاضر شدند».

هم‌چنین یک روز پس از انتخاب دونالد ترامپ به ریاست‌جمهوری آمریکا، یک دانشجوی مسلمان در لوئیزیانا مورد حمله قرار گرفت و حجاب از سرش کشیده شد.

ترامپ روز 19 آبان به‌عنوان پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام شد. وی در ارای عمومی 200 هزار رای کمتر از هیلاری کلینتون به‌دست آورد اما در آرای الکترال برتری قابل توجهی نسبت به او کسب کرد.

منبع: فارس

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *