زدودن مفاهیم خلاف اسلام از متون آموزشی زبان انگلیسی

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۷ شهریور ۱۳۹۵


زدودن مفاهیم خلاف اسلام از متون آموزشی زبان انگلیسی

رئیس شورای تحول و ارتقا علوم انسانی تأکید کرد

زدودن مفاهیم خلاف اسلام از متون آموزشی زبان انگلیسی

غلامعلی حداد عادل در جلسه 122 شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دومین دوره توجیهی دانشجویان نخبه علوم انسانی در قم برگزار شد که دراین دوره بیش از 200 دانشجوی نخبه علوم انسانی با دعوت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با ابعاد مختلف موضوع تحول و ارتقا علوم انسانی، آشنا شدند.

رئیس شورای تحول و ارتقا علوم انسانی افزود: دراین دوره که طی 2 هفته برگزار شد در کلاسهای مستمر و همچنین سخنرانیهای اساتید صاحب نظریه علوم انسانی موضوعات ارتباط علوم انسانی با سایر علوم و لزوم تحول و نوسازی دراین علوم مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

راهاندازی انجمن های علمی دانشجویی در علوم انسانی

حداد عادل خاطرنشان کرد: دراین دوره مقرر شد انجمنهای علمی دانشجویی در حوزه‌های مختلف علوم انسانی با همکاری شورای تحول و ارتقا علوم انسانی تشکیل شود.

وی افزود: نقطه‌ضعف اصلی در آموزش زبان، نبود متخصص دراین حوزه است و دراین برنامه درسی سعی شده این معضل برطرف شود.

رئیس شورای تحول و ارتقا علوم انسانی تأکید کرد: اگر به تجربه به برخی از کشورهای موفق نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که این موفقیتها مرهون تربیت افراد مسلط به آموزش علوم مختلف است.

حداد عادل گفت: رشته زبان انگلیسی یک محمل مناسب برای کارآمدی، بومی‌سازی، اسلامی سازی و روزآمدی است و می‌توان دراین رشته تحول و ارتقا علوم انسانی را به نحو کامل مشاهده کرد.وی با اشاره به برخی از نظرات مطرح‌شده، افزود: اسلامی کردن در هر رشته علوم انسانی معنای خاصی دارد و ضمن رعایت کلیات باید در هر رشته با توجه به مقتضیات آن رشته، اسلامی شدن تعریف شود.رئیس شورای تحول و ارتقا علوم انسانی تأکید کرد: در رشته آموزش زبان انگلیسی ثقل و محور اصلی اسلامی سازی، زدودن متون آموزشی از مفاهیم و محتویات خلاف اسلام و تلاش برای نگارش متون آموزشی حاوی معارف اسلامی است.حداد عادل گفت: در موضوع اسلامی سازی برنامه درسی آموزش زبان انگلیسی باید از هرگونه افراط‌وتفریط خودداری شود.

منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *