رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه:
 وظیفه حفاظت اطلاعات 
در برخورد با مفاسد مسامحه‌بردار نیست


دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۹ تیر ۱۳۹۵


رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه:
 وظیفه حفاظت اطلاعات 
در برخورد با مفاسد مسامحه‌بردار نیست


رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه:
 وظیفه حفاظت اطلاعات 
در برخورد با مفاسد مسامحه‌بردار نیست

رییس مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضاییه با تاکید بر حساسیت مقام معظم رهبری بر سلامت قوه قضاییه گفت: وظیفه برخورد با مفاسد و هجمه‌هایی که به قوه قضاییه می‌شود با حفاظت و اطلاعات است و این وظیفه با مسامحه‌کاری و مدارا کردن انجام نمی‌شود.
دنیای حقوق: حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب در هشتمین همایش سراسری مسوولین حفاظت و اطلاعات سازمانهای قضایی نیروهای مسلح سراسر کشور ضمن تسلیت به مناسبت سالگرد فاجعه تخریب قبول ائمه بقیع (ع) ابراز امیداری کرد که به یاری خدا به زودی زمینه اصلاح امور با فروپاشی نظام وهابیت در عربستان فراهم شود و گفت:
دشمن در پی نفوذ به جامعه اسلامی است لذا وقتی از نفوذ مستقیم ناامید می‌شود، فتنه‌هایی مانند فتنه 88 را ایجاد می‌کند یا فتنه التهاب در یمن را شکل می‌دهد و می‌خواهد به هر شکلی با انقلابی‌گری مقابله کند.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حفظ سلامت قوه قضاییه عنوان کرد: در آخرین ملاقاتی که در هفته قوه قضاییه با معظم‌له صورت گرفت ایشان فرمودند با قاطعیت با متخلفین در قوه قضاییه در سطح استان و شهرستانها برخورد شود. خطیب ضمن بیان مجدد حساسیت مقام معظم رهبری بر سلامت دستگاه قضا گفت:
وظیفه برخورد با مفاسد و هجمه‌هایی که به قوه قضاییه می‌شود با حفاظت و اطلاعات است و این وظیفه با مسامحه‌کاری و مدارا کردن انجام نمی‌شود.
رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه از سازمان قضایی به عنوان یکی از سالم‌ترین سازمانهای قوه قضاییه یاد کرده و در ادامه افزود: در کنار کار حفاظت باید بدانیم اگر در این امور به تخلفی رسیدیم باید قاطعانه برخورد کنیم و دچار روزمرگی نشویم.
به گفته این مقام قضایی، حفاظت وظایفی از جمله پیشگیری و نظارت دارد ولی با این دستوری که در دو سال گذشته از رهبرمان شنیدیم، برخورد به عنوان مهمترین وسیله‌ کاربردی در سلامت قوه قضاییه است.
خطیب افزود: جلب اعتماد برای مجموعه حفاظت اطلاعات دستگاه قضا یک اصل است اما باید توجه داشت که این اصل او را با اغماض و محافظه‌کاری همراه نکند زیرا اغلب این اغماضها‌ست که حفره‌هایی ایجاد می‌کند و می‌تواند موجب نفوذ یک هکر به کل سیستم و بهم ریختن سامانه شود.
رییس حفاظت اطلاعات قوه قضاییه در خصوص نسبت میان مدیریت و دستگاه حفاظتی سازمان نیز گفت: حفاظت زمانی می‌تواند درست کار کند که مدیریت نسبت به حفاظت احساس نیاز کند ولی در برخی موارد مدیر، حفاظت را یک مجموعه جدا می‌داند و احساس می‌کند نیازی به حفاظت ندارد و در تصمیم‌گیریها توجهی به حفاظت نمی‌کند.
 نباید برخی تصمیم‌گیریها و قضاوتها برای ما عادی شود
همچنین رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در ادامه همایش سراسری مسوولان حفاظت و اطلاعات این سازمان، ضمن تاکید بر اهمیت کار قضاوت گفت: نباید برخی تصمیم‌گیریها و قضاوتها برای ما
 عادی شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین شکرالله بهرامی خطاب به مسوولان حفاظت و اطلاعات گفت: کار حفاظت و اطلاعات کار بسیار سنگین و ظریفی است. رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح همچنین به دیدار مقام معظم رهبری با مسوولان قضایی اشاره و تصریح کرد: معظم‌له در این دیدار فرمودند که دستگاه قضا باید به طور کامل انقلابی بماند و مبنای انقلاب ما نیز قرآن و اهل بیت بودند.
به گفته بهرامی، با توجه به این دو ثقل است که می‌توان انقلابی باقی ماند. وی همچنین با اشاره به برخی از خصوصیات حفاظت گفت: حفاظت باید در تمام امور خوش‌برخورد و شاداب باشد و آرامش را هم چاشنی کار خود کند. بهرامی در پایان ضمن تاکید بر اهمیت کار قضاوت، در توضیح این مطلب که نباید برخی تصمیم‌گیریها و قضاوتها برای ما عادی شود، اظهار کرد: باید مشارطه، مراقبه و محاسبه را در هر روز برای خود در نظر بگیریم.
منبع: حمایت

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *