رییس مجلس شورای اسلامی : 
دیوان محاسبات شجاعانه با متخلفان مالی برخورد کند

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۶ مرداد ۱۳۹۵


رییس مجلس شورای اسلامی : 
دیوان محاسبات شجاعانه با متخلفان مالی برخورد کند

رییس مجلس شورای اسلامی : 
دیوان محاسبات شجاعانه با متخلفان مالی برخورد کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به رییس دیوان محاسبات توصیه می‌کنم با متخلفان مالی برخورد جدی کند اما به مدیران خدمتگزار انرژی بدهد.
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه این جلسه یکی از جلسات عجیب و غریب برای ما بود، گفت: این جلسه مثل غذای تلخ و شیرین است که از یک طرف برادری با خدمات ارزشمند می‌رود و برادر عزیز دیگری می‌آید. وی ضمن تشکر از رحیمی تصریح کرد:
وی قاضی شجاع و امین بوده و از مدتی که در مجلس در محضرشان بودیم، روحیه صداقت‌شان را مشاهده کردیم، درطول این 4 سال سابقه نکویی از خود به یادگار گذاشت.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:
دیوان محاسبات یک نهاد مورد اعتماد در زمینه رسیدگی به حسابهای مالی است که باید این ویژگی را در خود نگهدارد و توسعه دهد. لاریجانی خاطر نشان کرد: حسابهای مالی باید از سوی دیوان به روز شده و تفریغ بودجه به موقع آماده شود چرا که در گذشته این کار با سه الی چهار سال فاصله به دست ما می‌رسید که فایده‌ای نداشت چراکه نکاتی که به مجلس ارائه می‌شد برای بودجه آینده موارد استفاده قرار نمی‌گرفت.
وی بر عملیاتی شدن سیستم برخط در دیوان محاسبات تاکید کرد و گفت: عملیاتی شدن سیستم برخط سبب تسلط دیوان محاسبات بر حسابها می‌شود. رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سیاست دیوان محاسبات باید پیشگیری از جرم باشد، گفت:
نباید فقط به دنبال متخلفین بود که البته این هم جز وظایف دیوان محاسبات است اما سیاست آن باید پیشگیرانه و آموزش مدیران در همه بخشها باشد.لاریجانی با بیان اینکه هدف از تمامی این اقدام توسعه کشور است، اظهار داشت: ما نمی‌خواهیم که دیوان محاسبات مانع توسعه کشور باشد زیرا سرعت توسعه در کشور ما کم است لذا این دیوان نباید سیاست ترمزگونه داشته باشد بلکه باید با متخلفان شجاعانه برخورد کند اما شجاعت را از مدیران نگیرید زیرا در آن زمان ترقی و توسعه در کشور رخ نمی‌دهد.
از بیت‌المال صیانت می‌کنیم
عادل آذر رئیس جدید دیوان محاسبات کل کشور در جلسه معارفه خود ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات رحیمی رئیس سابق دیوان، رئیس مجلس و نمایندگان مجلس گفت: ماموریت دیوان محاسبات، صیانت از بیت‌المال و نظارت مستمر و پاسداری از بیت‌المال است. وی ادامه داد: بیت‌المال تنها تجهیزات و داراییهای فیزیکی نیست بلکه بخشی از آن نیروی انسانی است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، رئیس دیوان محاسبات کل کشور با بیان اینکه اگر بخواهیم یک دیوان کارآمد با قوه نظارت کارآمد داشته باشیم، باید سه اصل را مد نظر قرار دهیم گفت: قانون، دستگاه و نظامات کارآمد نظارتی موثر و کارآمد را باید مورد توجه قرار دهیم.
آذر ادامه داد: ما در کشور قوانین ارزشمندی داریم اما اکثر قوانین ما ناظر به نظارت بعد از خرج است، مانند گزارش تفریغ بودجه که بعد از خرج بودجه ما این بررسی را انجام می‌دهیم. وی تاکید کرد: باید در حین عمل، نظارت پیش‌بینانه و هدایت‌گرانه بر روی مدیران انجام شود البته اگر در جایی تخلفاتی محرز شد باید با آن برخورد کرد.
منبع: حمایت

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *