رژیم صهیونیستی فراخوان برگزاری کنفرانس صلح را ضربه فرانسه علیه تل‌آویو می‌داند

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۵ دی ۱۳۹۵


رژیم صهیونیستی فراخوان برگزاری کنفرانس صلح را ضربه فرانسه علیه تل‌آویو می‌داند

رژیم صهیونیستی فراخوان برگزاری کنفرانس صلح را ضربه فرانسه علیه تلآویو میداند

 312304300

روزنامه هاآرتص اسراییل با اشاره به قطعنامه بینالمللی در محکومیت شهرکسازی اسراییل و توصیف آن بهعنوان یک ضربه به اسراییل نوشت: فراخوان فرانسه برای برگزاری کنفرانس بینالمللی صلح در نیمه ماه آینده ضربه دیگری به اسراییل به شمار میآید.

پایگاه خبری العهد، به نقل از روزنامه هاآرتص با بیان اینکه قطعنامه بین‌المللی در محکومیت شهرک‌سازی اسراییل به‌مثابه یک ضربه به آن بود، نوشت: ضربه دیگر از سوی فرانسه و با فراخوان برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح در ماه آینده میلادی، به اسراییل وارد شد.

این روزنامه با تهیه گزارشی در این خصوص به نقل از آویگدور لیبرمن وزیر جنگ این رژیم نوشت: هدف از فراخوان فرانسه ضربه زدن به اسراییل است زیرا زمان برگزاری این کنفرانس یعنی نیمه ماه آینده میلادی فقط چهار روز قبل از پایان ریاست جمهوری باراک اوباما و چند ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه است.

به گفته لیبرمن، مواضع یک سال اخیر فرانسه در نهادهای بین‌المللی چه یونسکو و یا شورای حقوق بشر سازمان ملل و یا شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل آشکارا از مواضع ضد اسراییلی آن حکایت دارد از همین رو پیشنهاد آن برای تشکیل کنفرانس صلح در آغاز سال جدید میلادی به‌مثابه محاکمه جهانی اسراییل است نه تلاش برای حل‌وفصل کشمکش با فلسطین.

هاآرتص در ادامه گزارش خود یادآور شده است که قطعنامه بین‌المللی در محکومیت شهرک‌سازی موجب خشم فراوان بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل شد زیرا بار دیگر موجب جلب نگاهها و توجه محافل بین‌المللی به سمت کشمکش اسراییلی- فلسطینی شد.

قطعنامه بین‌المللی در محکومیت شهرک‌سازی اسراییل در حالی به تصویب رسید که بسیاری از کشورهای جهان به‌اضافه سازمان ملل، شهرک‌سازی اسراییل در کرانه باختری را غیرقانونی و مانعی در برابر صلح می‌دانند. منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *