رویترز: احتمالا آمریکا به جرایم جنگی متهم می شود

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
جمعه - ۳۰ مهر ۱۳۹۵


رویترز: احتمالا آمریکا به جرایم جنگی متهم می شود

رویترز: احتمالا آمریکا به جرایم جنگی متهم می شود

 

 

منابع خبری گزارش داده‌اند، نگرانیهایی در دولت آمریکا وجود دارد در خصوص این‌ که این کشور ممکن است در رابطه با خشونتها در یمن و به دلیل حمایتش از ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در این کشور به شراکت در جنایت جنگی متهم شود.

اسناد رسمی که خبرگزاری رویترز به آنان دست‌یافته نشان می‌دهد که وکلای دولت آمریکا به مقامات ارشد این کشور هشدار داده‌اند که ممکن است واشنگتن در چارچوب قوانین بین‌المللی به‌عنوان شریک این خشونتها تلقی و متهم شود. دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به‌رغم هشدارهای داده‌شده هنوز به دادن مجوز فروش سلاح به عربستان سعودی ادامه می‌دهد.

نگرانیهای تازه پس‌ازآن مطرح‌شده است که به‌تازگی در حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان به یک مراسم عزاداری در صنعا صدها تن شهید و مجروح شدند.

بعدازاین حمله مرگبار، آمریکا اعلام کرد که حمایت از نیروهای ائتلاف نظامی به رهبری عربستان در یمن را فوراً مورد بازبینی قرار می‌دهد. در همین رابطه‌اند پرایس، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، در بیانیه‌ای گفت که حمایت آمریکا از عربستان سعودی یک «چک سفید امضا» نیست. او ادعا کرد که آمریکا آماده است سیاستش را در راستای هماهنگی با اصول، ارزشها و منافع این کشور ازجمله کمک به خاتمه درگیریها در یمن تغییر دهد.

منبع: وب‌سایت ستاد حقوق بشر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *