روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۷ بهمن ۱۳۹۵


روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی

رئیس سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد:

روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی

278012365

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سیمای آسیب اجتماعی در کشور روندی رو به رشد دارد.

انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای اداری شهرستان جوانرود، اظهار کرد: روند رو به رشد آسیبهای اجتماعی به‌عنوان یک پدیده جهانی تنها مختص یک کشور نیست و همه کشورها با آن درگیر هستند.

محسنی بندپی با اشاره به حساسیت مقام معظم رهبری در یک سال و نیم گذشته نسبت به موضوع آسیبهای اجتماعی اظهار کرد: در این مدت سران سه قوه برای ارائه عملکرد خود در زمینه آسیبهای اجتماعی در حضور ایشان سه مرتبه گزارش ارائه داده‌اند.

وی ادامه داد: در این دیدارها مقام معظم رهبری از دستگاههای مرتبط با سلامت خواسته‌اند تا نگاه علمی‌تر و همه‌جانبه‌تر به موضوع داشته باشند.

وی ادامه داد: مجموعه بهزیستی تخصصی‌ترین نهاد در بحث آسیب اجتماعی است و راهبرد مهم سازمان بهزیستی تلاش مستمر برای جلوگیری از شیوع آسیب و معلولیتهاست.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با بیان این‌که بهزیستی در زمینه پیشگیری از تنبلی چشم سالانه سه میلیون کودک را غربالگری می‌کند، تصریح کرد: هم‌چنین در راستای انجام طرح غربال‌گری اختلالات ژنتیکی قبل از ازدواج نیز بهزیستی به‌عنوان دستگاه متولی معرفی‌شده و تلاش ما این است در زمان انجام طلاق توافقی با ارائه آموزشهای مهارت زندگی و فرزند پروری از این پدیده جلوگیری کنیم.

وی در ادامه از توسعه اورژانس اجتماعی به‌عنوان یکی دیگر از راهبردهای بهزیستی یادکرد و افزود: در سال ۹۶ در شش شهرستان استان کرمانشاه اورژانس اجتماعی راه‌اندازی می‌شود.

وی در ادامه از طرح تأمین یک وعده‌غذای در تمام مهدهای کودک منطقه اورامانات خبر داد و افزود: معلولان این منطقه نیز ۱۰۰ میلیون تومان کمک هزینه خرید لوازم توان‌بخشی دریافت می‌کنند. به گفته محسنی بندپی طرح تأمین یک وعده‌غذا در تمام مهدهای کودک منطقه اورامانات اجرا می‌شود. منبع: ایسنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *