روسیه خواستار تحقیق دمشق در مورد اتهام حملات شیمیایی شد

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
جمعه - ۷ آبان ۱۳۹۵


روسیه خواستار تحقیق دمشق در مورد اتهام حملات شیمیایی شد

روسیه خواستار تحقیق دمشق در مورد اتهام حملات شیمیایی شد

روسیه روز پنجشنبه با اعلام اینکه سوریه باید در مورد اتهامات مربوط به حملات شیمیایی از سوی نیروهای دولتی با استفاده از گاز کلر و استفاده داعش از گاز خردل تحقیق کند امیدواری غرب را در مورد احتمال اعمال تحریم علیه مسببان این حملات کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، شورای امنیت که پانزده عضو دارد در پشت درهای بسته تشکیل جلسه داد تا در مورد یافته‌های تحقیق سازمان ملل و سازمان منع سلاحهای شیمیایی که دولت سوریه را در سه مورد به حمله گاز سمی متهم کرده، مذاکره کند.

فرانسه، انگلیس و امریکا امیدوارند که پیش از شروع مذاکرات در مورد پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای مجازات مسببان چنین حملاتی روسیه را متقاعد سازند با تمدید زمان تحقیقات برای مجازات عاملان چنین حملاتی که در تاریخ 31 اکتبر پایان می‌یابد، موافقت کند.

%d8%b1%d9%88%d8%b3%db%8c%d9%87-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1-%d8%aa%d8%ad%d9%82%db%8c%d9%82-%d8%af%d9%85%d8%b4-%d9%82

ویتالی چورکین سفیر روسیه در سازمان ملل بر اساس یک نسخه از اظهاراتش دراین نشست، به شورای امنیت گفته است نتیجه‌گیری (مکانیزم تحقیق مشترک) قطعی نبوده و هیچ نیروی الزام‌آور حقوقی پست سر آن نیست و نمی‌تواند به‌عنوان نتیجه‌گیریها اتهام را برای یک تصمیم حقوقی به کار رود. وی افزود: دمشق باید تحقیقات ملی جامعی در مورد حوادث شیمیایی تأییدشده توسط این مکانیزم را انجام دهد. وی گفت: درحالی‌که روسیه هنوز سرگرم بررسی گزارش تازه است این گزارش تحقیق بین‌المللی در اکثر موارد پر از تناقض بوده و لذا قانع‌کننده نیست. به گفته دیپلماتها، امریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورا برای تجدید حکم مأموریت تحقیق ارائه داده و این شورا ممکن است آن را تا روز دوشنبه به رأی بگذارد.

چورکین گفت:’ ما خواستار مکانیزمی به‌مراتب قوی‌تر هستیم که تهدید شیمیایی تروریستی را نیز موردبررسی قرار دهد و روسیه خواستار گسترش دامنه این تحقیقات ازجمله به حملاتی فراتر از سوریه است. نیروهای امریکا اوایل ماه جاری وجود عامل سولفور خردل را در ترکشهای مهمات داعش در عراق مورد تأیید قرار داده‌اند.

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۵۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *