روسیه سفیر سابق آمریکا را ممنوع‌الورود کرد

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱ آذر ۱۳۹۵


روسیه سفیر سابق آمریکا را ممنوع‌الورود کرد

روسیه سفیر سابق آمریکا را ممنوعالورود کرد

 565025385

یک سفیر پیشین واشنگتن در مسکو اعلام کرد که دولت روسیه ورود وی به خاک این کشور را ممنوع اعلام کرده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، ممنوعیت ورود مایکل مک‌فال، سفیر سابق واشنگتن در مسکو در حالی است که پیش‌ازاین نیز مقامهای روسیه در واکنش به اقدام مشابه آمریکا، تحریمهایی را علیه برخی از مقامهای کنونی و پیشین آمریکایی اعمال کرده‌اند. مک‌فال که در سالهای 2012 تا 2014 به‌عنوان سفیر آمریکا در روسیه مشغول به کار بود، اعلام کرد، پس‌ازآن که درخواست روادید برای سفر به روسیه کرده، متوجه شده که ممنوعیتی در خصوص ورود وی به خاک این کشور وجود دارد.

وی در صفحه خود دریکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: من صدها دوست در روسیه دارم. واقعاً متأسف هستم که این تحریمها ارتباط با افراد را دشوارتر می‌کند.

سفیر پیشین واشنگتن در مسکو همچنین خاطرنشان کرد: به من گفته‌شده که در لیست تحریمهای کرملین قرار دارم زیرا با اوباما رابطه نزدیکی دارم.

مک‌فال اضافه کرد: تا جایی که من می‌دانم جورج کنان، آخرین سفیر آمریکایی در شوروی سابق بود که از ورود به خاک این کشور ممنوع شد.

درحالی‌که وزارت امور خارجه روسیه به‌طور علنی خبر اعمال تحریم علیه سفیر سابق واشنگتن دراین کشور را تأیید نکرده است، منابعی در دستگاه دیپلماسی این کشور اعلام کرده‌اند که مک‌فال از سال 2014 به فهرست تحریمها اضافه‌شده است.

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه روسیه گفت: مک‌فال به خاطر حمایتش از اوباما تحریم نشده بلکه علت تحریم وی مشارکت فعال در تخریب روابط دوجانبه و لابی‌گری به نفع کمپین اعمال فشار علیه مسکو است.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *