رهبر حزب کارگر از احتمال کنار گذاشتن سلاح‌های هسته‌ای انگلیس سخن گفت

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶


رهبر حزب کارگر از احتمال کنار گذاشتن سلاح‌های هسته‌ای انگلیس سخن گفت

رهبر حزب کارگر از احتمال کنار گذاشتن سلاح‌های هسته‌ای انگلیس سخن گفت

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس در اظهاراتی احتمال کنار گذاشته شدن سلاح‌های هسته‌ای این کشور مشهور به “ترایدنت” در صورتی که این حزب دولت را به دست بیاورد، مطرح کرد.
به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس در اولین مصاحبه مهمش از زمان اعلام برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور از سوی ترزا می گفت، اگر در انتخابات زودهنگام 8 ژوئن پیروز شود، دستور به بازبینی فوری در “همه جوانب” دفاعی انگلیس را خواهد داد. او در مصاحبه با شبکه بی بی سی 1 گفت: ما فورا دست به یک بررسی دفاعی که شامل همه جوانب دفاعی خواهد شد، می‌زنیم. پس از آن ما وضعیت را در همان زمان بررسی می‌کنیم. او ادامه داد: ما هنوز کارمان را بر روی مانیفست خود تکمیل نکردیم. در حال حاضر این بحث را در حزب کارگر مطرح کرده‌ایم و در اوایل ماه مه آن را ارائه خواهیم کرد. رهبر حزب کارگر انگلیس که مدت‌ها حامی خلع سلاح هسته‌ای یک جانبه این کشور بوده پیش از این نیز گفته است که هرگز دستور به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای نخواهد داد و گفت که هنوز به دیدگاه‌های گذشته درباره این موضوع پایبند است. او اظهار کرد: من دیدگاهایم درباره سلاح‌های هسته‌ای را صراحتا بیان کردم. من با صراحت گفته‌ام که هیچ گاه برای نخستین بار از آن استفاده نخواهیم کرد. من تصریح کردم که هرگونه استفاده از این سلاح‌ها فاجعه‌ای برای کل جهان خواهد بود. کوربین همچنین از احتمال تعلیق حملات نیروهای هوایی انگلیس علیه داعش در عراق و سوریه در صورت پیروزی حزبش در انتخابات خبر داد و گفت، اولویت او تقاضا از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای ازسرگیری مذاکرات صلح بین‌المللی برای سوریه در ژنو خواهد بود. کوربین همچنین از پاسخ به اینکه آیا آماده حمله پهپادی برای ترور ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش در صورت کشف محل اختفایش از سوی مقام‌های اطلاعاتی انگلیس است، طفره رفت.
او گفت: ماموریت ما در اینجا چه چیزی است؟ آیا ماموریت ما آغاز حملاتی جدید که موجب کشته شدن تعداد زیادی انسان بی گناه می‌شوند و سابقه آن نیز وجود داشته، است یا ماموریت ما دستیابی به یک راه حل سیاسی در سوریه است؟ باید از این موضع به قضیه نزدیک شویم. وی ادامه داد: من فکر می‌کنم اینکه رهبر داعش از بین رفته باشد، مفید خواهد بود. من حامی و مدافع به اصطلاح داعش نیستم اما استدلال من این است که این کمپین بمباران به کشته شدن تعداد زیادی غیرنظامی که عملا زندانی‌های داعش بودند منجر شده است. بنابراین باید به این چیزها فکر کرد. منبع:ایسنا

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *