رفع تصرف از 48 هزار مترمربع اراضی دولتی به ارزش بیش از هفتصد میلیارد

دسته: آخرین مطالب , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۰ فروردین ۱۳۹۶


رفع تصرف از 48 هزار مترمربع اراضی دولتی به ارزش بیش از هفتصد میلیارد

رئیس حوزه قضایی بخش رودبار قصران خبر داد :

رفع تصرف از 48 هزار مترمربع اراضی دولتی به ارزش بیش از هفتصد میلیارد

مهرطلب با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با زمین خواری گفت: در سال گذشته بیش از 48 هزار مترمربع از اراضی دولتی رفع تصرف شد.

داریوش مهرطلبداریوش مهرطلب رئیس حوزه قضایی بخش رودبار قصران درباره رفع تصرفات انجام شده در حوزه قضایی رودبار قصران در سال گذشته و گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و همچنین تاکیدات ریاست قوه قضائیه درجهت حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی، منابع طبیعی، حفاظت از محیط زیست و صیانت از حقوق عامه مردم در مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری اقدامات ارزشمندی در این خصوص انجام شده است.

وی گفت: با همکاری سایر متولیان امر سعی بر آن شد که با صدور دستورات قضایی به موقع با درخواست‌ دستگاه‌های متولی امر از قبیل منابع طبیعی، اداره آب، جهاد کشاورزی و … قسمت اعظمی از اراضی ملی از دست متصرفان و متجاوزان که هم از نظر مساحتی و هم از نظر ارزش ریالی چشمگیر بوده خارج شود.

این مقام قضایی گفت: در سال 95 با دستور قضایی بیش از 31 هزار متر مربع از اراضی اداره جهاد کشاورزی شمیرانات از دست متصرفین خارج شد که ارزش ریالی این اراضی چیزی بیش از 53 میلیارد ریال بوده است.

مهرطلب بیان کرد: همچنین به درخواست اداره امور منابع آب شمیرانات دستور قضایی برای رفع تصرف بیش از 12 هزار مترمربع از اراضی این اداره صادر شد که ارزش این اراضی نیز بیش از 570 میلیارد ریال است.

رئیس حوزه قضایی بخش رودبار قصران ادامه داد: یکی دیگر از اداراتی که درخواست رفع تصرف داشته و در این خصوص نیز دستورات قضایی لازم صادر شد اداره راهداری، حمل ونقل جاده ای شمیرانات بود که از اراضی این اداره هم بیش از 4 هزار متر مربع رفع تصرف شد که ارزش این اراضی حدود 135 میلیارد ریال بود.

وی افزود: مجموع اراضی رفع تصرف شده در این خصوص بیش از 48 هزار مترمربع است که ارزش این اراضی تقریبا 758 میلیارد ریال است.

مهرطلب در پایان گفت: روند مبارزه با زمین خواری و تصرفات غیرقانونی همچنان در سال 96 ادامه داشته و با جدیت با زمین خواران برخورد خواهد شد. منبع : میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *