رعایت قانون تنها شرط حضور فعالان انتخاباتی و سیاسی در دانشگاهها است

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۸ فروردین ۱۳۹۶


رعایت قانون تنها شرط حضور فعالان انتخاباتی و سیاسی در دانشگاهها است

رعایت قانون تنها شرط حضور فعالان انتخاباتی و سیاسی در دانشگاهها است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: تنها شرط حضور فعالان انتخاباتی و سیاسی در دانشگاهها، چارچوبهای قانونی و رعایت قانون است.

دکتر سید ضیاء هاشمی با بیان این مطلب افزود: در یکی از جلساتی هم که با حضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری داشتیم وی صراحتاً اعلام کرد تنها خط قرمز ما قانون است. ماهم در چارچوب قانون مدون، مکتوب و اعلام‌شده به مسؤولان مرتبط حرکت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مطمئناً ما نگاههای سلیقه‌ای را قبول نداریم و به خط قرمزهای تصوری و فرضی اعتقاد نداریم، خط قرمز ما قانون است و در این خصوص هم قانون باید اجرا شود.

هاشمی بیان داشت: چه قانون‌شکنی به معنای این‌که عده‌ای بخواهند قانون را نادیده بگیرند و بخواهند فراتر از قانون حرکت کنند و چه تعرض به جلسات و برنامه‌های قانونی هر دو از نظر ما یک حکم دارند و هر دو مردود است.

معاون فرهنگی وزیر علوم افزود: فعالیتها در دانشگاهها بایستی در چارچوب قانون باشد و فعالیتی هم که بر اساس قانون است بایستی محترم شمرده شود. وی تأکید کرد: این‌که برنامه‌ای که بر اساس قانون است، توسط عده‌ای برهم زده شود یا این‌که جلسه‌ای بدون طی کردن روند قانونی برگزار شود هر دو غلط است و مسلماً با برخوردهای مدیریتی لازم مواجهه خواهد شد.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: اجرای قانون هم بایستی در مسیر خودش باشد و برای این‌که هماهنگیهای لازم و انضباط جلسات حفظ شود، برنامه‌هایی که قرار است برگزار شود باید با هماهنگی مدیریت دانشگاه و هیأت نظارت باشد. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *