رشد کم‌درآمدهای اختصاصی یکی از موانع توسعه‌یافتگی دانشگاهها

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۰ آبان ۱۳۹۵


رشد کم‌درآمدهای اختصاصی یکی از موانع توسعه‌یافتگی دانشگاهها

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم عنوان کرد:

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، از رشد کمدرآمدهای اختصاصی بهعنوان یکی از موانع توسعهیافتگی دانشگاهها یادکرد و بر ضرورت توسعه ارتباطات علمی و بینالمللی بهعنوان یکی از اولویتهای وزارت علوم تأکید کرد.

697475494

در این نشست دکتر احمدی با تأکید بر ضرورت نیازسنجی و برنامه‌ریزی در پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی و سایر دوره‌ها در راستای پایدارسازی هرم آموزشی، اظهار داشت: توسعه ناموزون و ناپایداری هرم آموزشی از چالشهای آموزش عالی کشور است.

وی افزود: درصد بالایی از دانشجویان باید بازندگی خلاق مأنوس شوند و نظام آموزشی به سمتی برود که ارتباط فارغ‌التحصیلان با بازار کار برقرار شود.

دکتر احمدی مأموریت گرا کردن نظام آموزشی و تحصیلات تکمیلی، تنظیم نظام بودجه‌ای و توازن توزیع اعتبارات را از راههای حصول به‌اعتدال و پایداری هرم آموزشی عنوان کرد و گفت: 15 درصد بودجه دانشگاهها سهم اعتبارات پژوهشی است و باید در این بخش هزینه شود.

وی از رشد کم‌درآمدهای اختصاصی به‌عنوان یکی از موانع توسعه‌یافتگی دانشگاهها یادکرد و ضمن تأکید بر ضرورت توسعه ارتباطات علمی و بین‌المللی به‌عنوان یکی از اولویتهای وزارت علوم خاطرنشان کرد: فرصتهای مطالعاتی 6 ماهه و 9 ماهه موردحمایت وزارت علوم است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با پیشنهاد یکی از اعضای شورای دانشگاه بیرجند جهت ایجاد مرکز فناوریهای نرم و محاسباتی در رشته‌های علوم انسانی و علوم کامپیوتر موافقت کرد و نگاه ویژه به مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته را مورد تأکید قرارداد.

همچنین در این نشست دکتر خلیل خلیلی کارکردهای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند را زمینه‌ساز امنیت و نگهداشت جمعیت در مرز شرقی کشور بیان کرد و بعد مسافت با مرکز، محدودیتهای اقلیمی، شرایط آب و هوایی و محرومیتهای منطقه را از چالشهای آموزش عالی ذکر کرد که موجب تأثیرگذاری بر مسائل پژوهشی می‌شود.

رئیس دانشگاه بیرجند تأکید کرد: تولی آموزش باید به دانشگاهها برگردد و تربیت نیروی انسانی متخصص و توانمند برای پاسخگویی به دغدغه‌ها و برآوردن نیازهای پژوهشی کشور توسط بخش آموزش عالی صورت پذیرد.

منبع: ایسنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *