رشد حاشیه‌نشینی، فقر و بیکاری مهم‌ترین تهدید حوزه‌ی اجتماعی کشور

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۷ آذر ۱۳۹۵


رشد حاشیه‌نشینی، فقر و بیکاری مهم‌ترین تهدید حوزه‌ی اجتماعی کشور

رئیس سازمان بهزیستی خبر داد:

رشد حاشیهنشینی، فقر و بیکاری مهمترین تهدید حوزهی اجتماعی کشور

546804232

 

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی بهزیستی، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم افتتاح همایش علمی ‌کاربردی مدیران ستادی و معاونین پشتیبانی و منابع انسانی در مشهد با اشاره به برنامه‌ای که از سوی ستاد بازآفرینی سکونتگاههای غیررسمی به اجرا درآمده، گفت: دراین برنامه نقشی به بهزیستی نداده‌اند درحالی‌که در سیاستهای کلی حوزه اجتماعی نظام، سازمان بهزیستی، جدای از وزارت رفاه، مطرح‌شده است.

وی با اشاره به دو راهبرد و برنامه‌ی سازمان متبوعش در مدتی که مسؤولیت آن را برعهده‌گرفته گفت: اولین موضوع، بررسی وضعیت کلی سازمان بهزیستی، جایگاه آن در بین سایر دستگاهها، نقش آن در عملکرد اجتماعی و شناساندن جامع سازمان بهزیستی به مردم و مسؤولان بوده که بخشی از آن انجام‌شده و بقیه نیز در دست اجرا است.

معاون وزیر تصریح کرد: در قسمت آسیب‌شناسی عملکرد سازمان به این رسیدیم که ارزیابی مستمر عملکرد می‌تواند ما را از آسیب‌ ناکارآمدی حفاظت کرده و پیش از آنکه دستگاههای ناظر و مردم در مورد ما قضاوتی داشته باشند خودمان در مورد عملکرد خودمان داوری و بررسی کنیم.

وی بابیان اینکه پایین بودن بهره‌وری در تمام دستگاهها دیده می‌شود افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات، عدم تناسب دریافتها و کارهای کارکنان سازمان بهزیستی بوده که دراین راستا اقداماتی انجام‌شده و در حال حاضر، به بهبودهایی دست‌یافته‌ایم.

محسنی بندپی، ارتقای بهره‌وری را یکی از اهداف راهبردی بهزیستی عنوان کرد و گفت: دراین راستا فعالیتهایی همچون ایجاد تعهد بیشتر در کارکنان، توجه به نیازهای آنان، توجه به تغییرات محیطی، تقویت اخلاق‌مداری، فراهم کردن شرایط و ابزار خدمت‌رسانی بهتر، توجه به حفظ سلامت جسمی و بهداشت روانی کارکنان و افزایش انگیزه‌های شغلی در دستور کار بهزیستی قرارگرفته و برنامه‌های اجرایی برای این مشکلات مدتهاست که آغازشده است.

وی با تأکید بر مطرح کردن افزایش حقوق و میزان دریافتی کارکنان بهزیستی نسبت به سایر سازمانها در حضور ریاست جمهوری افزود: انتظار داریم، همکاران ما، حداکثر تلاش خود را برای ارتقای بهره‌وری در سازمان داشته باشند و خدمت به جامعه‌ی هدف سازمان را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

محسنی بندپی، از تغییر وضعیت کارکنان قراردادی ازنظر دریافتیهایشان خبر داد و افزود: با کمک سازمان برنامه و دفتر ریاست جمهوری به هر یک از 22 هزار نفر کارکنان سازمان در سراسر کشور یک پاداش 300 هزارتومانی داده‌شده که اگرچه مبلغ زیادی نیست اما به‌هرحال کمکی خواهد بود و همچنین ملاک عدالت در نظر گرفته‌شده که به همه‌ی کارکنان برسد.

در ادامه، «فرزاد حیدری» معاون توسعه‌ی مدیریت و منابع انسانی سازمان بهزیستی کشور دراین همایش با تأکید بر شناخت نقاط ضعف و قوت عملکردی در بهزیستی گفت: این معاونتها باید با تلفیق مسائل مالی و سرمایه‌ی انسانی، هدف افزایش بهره‌وری و تحقق اهداف سازمانی را اجرایی کنند که وظیفه‌ی بسیار سنگینی است.

معاون توسعه‌ی مدیریت و منابع انسانی سازمان بهزیستی کشور در پایان یادآور شد: نتایج کارگروههایی را که در مناطق شش‌گانه کشور حاصل‌شده دراین همایش به بحث می‌گذاریم و در 15 محور در ساختار شش کارگروه تخصصی، مشکلات را بررسی و ارزیابی می‌کنیم و نتایج نهایی را به سراسر کشور ابلاغ خواهیم کرد.

منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *