رایزنی «جابری انصاری» و «بوگدانف» در مورد آخرین تحولات سوریه

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
جمعه - ۱۶ مهر ۱۳۹۵


رایزنی «جابری انصاری» و «بوگدانف» در مورد آخرین تحولات سوریه

رایزنی «جابری انصاری» و «بوگدانف» در مورد آخرین تحولات سوریه

 

 

معاون وزیرامورخارجه و نماینده رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه و معاون عربی-آفریقایی وزیرامورخارجه کشورمان در مورد آخرین تحولات سوریه رایزنی و گفت‌وگو کردند.

دراین گفت‌وگوی تلفنی، میخائیل بوگدانف و حسین جابری انصاری درباره آخرین تحولات بحران سوریه و راه‌حل و فصل سیاسی این بحران، گفت‌وگو و رایزنی کردند.

همچنین حسین جابری انصاری که صبح امروز در ادامه رایزنیهای دیپلماتیک درباره بحران سوریه و حلب راهی ژنو شده، قرار است در طی این سفر با «استفان دی‌میستورا»، نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه و «امانوئل بسلر»، رئیس آژانس کمکهای بشردوستانه سوئیس در خصوص بحران سوریه و راههای پایان دادن هر چه سریع‌تر به فاجعه انسانی جاری دراین کشور، گفت‌وگو و رایزنی کند. انصاری پس‌ازآن از ژنو راهی بروکسل خواهد شد.

بر اساس این گزارش، روز دوشنبه، یک سخنگوی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: فدریکا موگرینی با محمدجواد ظریف درباره سوریه و کمک به مردم حلب گفت‌وگو کرده است.

به گزارش رویترز، سخنگوی فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: وی روز دوشنبه با محمدجواد ظریف، وزیرامورخارجه ایران درباره طرح جدید اتحادیه اروپا برای کمک به مردم حلب در سوریه گفت‌وگو کرده و قرار است به‌زودی با سرگئی لاوروف، وزیرامورخارجه روسیه نیز دراین‌باره رایزنی کند.

اتحادیه اروپا روز یکشنبه طرح جدید کمک بشردوستانه به بخشهای تحت محاصره در حلب ارائه کرد اما هنوز مشخص نیست که این طرح بتواند موافقت تمام طرفها برای همکاری را جلب کند.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که 25 میلیون یورو برای کمکهای بشردوستانه به منطقه حلب در نظر گرفته است. اتحادیه اروپا هم‌چنین از تمامی طرفهای درگیر در سوریه خواست تا هرچه سریع‌تر مجوز امدادرسانی و خارج کردن مردم از این شهر برای درمان را صادر کنند.

سازمان ملل هشدار داده است که آب و غذا در شرق حلب در حال تمام شدن است و از طرف دیگر ناآرامیها دراین شهر کمک‌رسانی به مردم را دشوار کرده است.

منبع: ایسنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *