رایزنی معاون امور انسان دوستانه دبیر کل سازمان ملل با خوش‌رو

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
شنبه - ۱ آبان ۱۳۹۵


رایزنی معاون امور انسان دوستانه دبیر کل سازمان ملل با خوش‌رو

رایزنی معاون امور انسان دوستانه دبیر کل سازمان ملل با خوشرو

پیرو ارسال نامه وزیرامورخارجه کشورمان به دبیر کل سازمان ملل، معاون دبیر کل در امور انسان دوستانه ضمن تماس با سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد، این موضوع را پیگیری کرد.

پیرو ارسال نامه دکتر محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه کشورمان به بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل در خصوص حمله هوایی اخیر ائتلاف سعودی به مجلس ختمی در صنعا و کشته و مجروح شدن صدها غیرنظامی و همچنین اعلام آمادگی جمعیت هلال‌احمر کشورمان برای ارسال هواپیمای کمک‌رسانی به صنعا و انتقال مجروحان این حادثه به تهران، استفان اُوبرایان معاون دبیر کل در امور انسان دوستانه امروز ضمن تماس با غلامعلی خوش‌رو سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد، این موضوع را پیگیری نمود.

اوبرایان گفت که بخش عمده کمکهای بین‌المللی برای یمن در حال حاضر از طریق سازوکار ایجادشده توسط سازمان ملل و با هماهنگی با نیروهای ائتلاف انجام می‌شود و سازمان ملل از اینکه بتواند کاری انجام دهد استقبال می‌کند.

خوش‌رو نیز دراین گفتگو تاکید کرد که با توجه وخامت وضعیت در یمن و تخریب وسیع ناشی از حمله اخیر به مراسم ختم در صنعا، اقدام اضطراری موردنیاز است و بسیاری از مجروحان این حادثه نیازمند خدمات پزشکی فوری هستند که اگر هم‌اکنون فراهم نشود، شمار قربانیان این حادثه افزایش خواهد یافت.

سفیر کشورمان افزود: بر همین اساس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، آمادگی خود را برای ارسال کمکهای انسان دوستانه شامل کمکهای درمانی به مردم یمن و کمک به انتقال مجروحان به ایران اعلام کرده است و انتظار ما از سازمان ملل متحد تسهیل کمک‌رسانی و ایجاد ترتیبات اجرایی در کوتاه‌ترین زمان است.

اوبرایان خاطرنشان ساخت که بر اساس تجربه و در موارد قبلی؛ انجام هماهنگی با ائتلاف برای کمک‌رسانی هوایی بسیار دشوار و پیچیده بوده است.

%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b2%d9%86%db%8c-%d9%85%d8%b9%d8%a7%d9%88%d9%86-%d8%a7%d9%85%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%a7%d9%86-%d8%af%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%af%d8%a8%db%8c%d8%b1-%da%a9

سخنگوی سازمان ملل اضافه نیز امروز در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص نامه وزیرامورخارجه جمهوری اسلامی ایران به بان‌کی‌مون گفت: نامه وزیرامورخارجه ایران را دریافت کرده‌ایم و در حال بررسی آن هستیم. دبیر کل از هرگونه پیشنهادی برای ارسال کمک به یمن استقبال می‌کند؛ به‌ویژه که منابع مالی در اختیار سازمان برای کمک به یمن بسیار ناچیز است. ما در پی آن هستیم که کمکهای انسان دوستانه به یمن بدون مانع انجام شود و شرایط برای درمان و یا انتقال مجروحان به خارج از کشور فراهم شود اما متأسفانه در حال حاضر چنین شرایطی فراهم نیست.

موضوع کمک‌رسانی به یمن در سطوح مختلف توسط نمایندگی کشورمان با مقامات سازمان ملل در حال پیگیری است.

منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *