راه‌اندازی صندوق حمایت از اشتغال بهبودیافتگان

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۹ اسفند ۱۳۹۵


راه‌اندازی صندوق حمایت از اشتغال بهبودیافتگان

اولویتهای کمیته اشتغال ستاد مبارزه با موادمخدر؛

راهاندازی صندوق حمایت از اشتغال بهبودیافتگان

 

 

%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b5%d9%86%d8%af%d9%88%d9%82-%d8%ad%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d8%b2

مدیرکل دفتر توسعه مشارکتهای مردمی و سازمانهای مردمنهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر، مهمترین اولویتهای پیشنهادی کمیته اشتغال و توانمندسازی این ستاد را اعلام کرد.

محمد بیرجندی در جلسه کمیته اشتغال و توانمندسازی ستاد مبارزه با مواد مخدر به وظایف هفتگانه این کمیته پرداخت و گفت: احصا، ارتقا و استفاده از ظرفیتهای موجود کشور در بخش دولتی و مردم‌نهاد در زمینه حمایتهای اجتماعی و توانمندسازی، بررسی سیاستها و قوانین مرتبط با توانمندسازی و حمایتهای اجتماعی و اشتغال و حرفه‌آموزی و ارائه پیشنهاد برای طرح در کمیته تلفیق و ایجاد هماهنگی بین دستگاههای اجرایی ذی‌ربط و نهادهای اجتماعی از اهم اهداف و وظایف کمیته می‌باشند.

وی؛ هم‌چنین بررسی و ارائه پیشنهاد در خصوص برنامه‌ها، طرحها و فعالیتهای مرتبط با توانمندسازی و حمایتهای اجتماعی در قالب زمان‌بندی سالیانه و بلندمدت پس از بررسی در کارگروههای تخصصی مربوطه، پایش طرحها و برنامه‌ها و فعالیتهای ابلاغی، نظارت بر حسن اجرای اقدامات و جمع‌بندی برای ارائه به دبیرخانه و تهیه گزارش از اقدامات و نتایج حاصله و ارائه به دبیر کل ستاد را از دیگر اهداف و وظایف کمیته اشتغال و توانمندسازی ستاد برشمرد.

مدیرکل دفتر توسعه مشارکتهای مردمی و سازمانهای مردم‌نهاد ستاد به بسته حمایتی اشتغال معتادان بهبودیافته اشاره کرد و بیان داشت: توانمندسازی معتادان بهبودیافته با تکیه‌بر کرامت انسانی، ایجاد اشتغال و بهبود معیشت بهبودیافتگان، حمایت اجتماعی و صیانت از بهبودیافتگان، کنترل رشد آسیبهای اجتماعی و عوارض ناشی از آن، جلوگیری از لغزش و عود مجدد بهبودیافتگان از جمله اهداف این بسته است.

وی افزود: در این بسته حمایتی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان فنی و حرفه‌ای، سازمان زندانها، صندوق کارآفرینی امید، سازمان بسیج مستضعفین، معاونت رفاه، وزارت کشور، خانه خیرین، کمیته امداد، سازمان رفاه خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهرداری تهران و معاونت اجتماعی قوه قضاییه اقدامات پیشنهادی آتی خود را ارائه کرده‌اند و در نظر داریم این بسته حمایتی به‌صورت آیین‌نامه درآمده و ابلاغ شود، بنابراین اعضای کمیته ظرف ده روز آینده نظرات خود را نسبت به آیین‌نامه این بسته به ستاد ارائه کنند.

بیرجندی در پایان به اولویتهای پیشنهادی سال ٩۶ پرداخت و گفت: اجرای طرح صیانت و حمایتهای اجتماعی (بسته حمایتی)، راه‌اندازی صندوق حمایت از اشتغال بهبودیافتگان، ارتقای کمی و کیفی آموزشهای مهارتی برای آسیب دیدگان اعتیاد، راه‌اندازی نمایشگاههای دائمی عرضه محصولات تولیدی بهبودیافتگان با استفاده از پتانسیل شهرداریها از اولویت این کمیته در سال آتی است. منبع: مهر

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *