راه‌اندازی سامانه ملی سجل کیفری

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۶ تیر ۱۳۹۵


راه‌اندازی سامانه ملی سجل کیفری

دنیای حقوق: حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید شهریاری با اشاره به راه‌اندازی سامانه ملی سجل کیفری گفت: این سامانه برای اولین بار در کشور راه‌اندازی شده است و این امکان را به مراجع قضایی می‌دهد که به‌طور برخط از سوابق کیفری اشخاص استعلام کنند.
رئیس مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه در ادامه افزود: قبل از راه‌اندازی این سامانه سوابق صرفاً به‌صورت استانی قابل‌بررسی بود ولی با راه‌اندازی شبکه ملی عدالت سامانه سجل کیفری به‌صورت متمرکز و سراسری پاسخگوی مراجع قضایی است.
وی ادامه داد: علاوه بر سوابق محکومیت کیفری بالغ‌بر 30 قلم اطلاعاتی دیگر نیز در سامانه سجل قابل بازیابی است.
وی اضافه کرد: طی دوره بررسی صلاحیتهای نامزدهای انتخاباتی این سامانه توانست بیش از 2 میلیون و 300 هزار استعلام از اقلام اطلاعاتی را در اختیار مراجع قضایی قرار دهد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهریاری همچنین گفت: علاوه بر محکومیتهای کیفری اصل رأی، قرارهای صادره و کیفرخواستها و اطلاعات دیگر مربوط به پرونده قضایی به تفکیک شعب قضایی نیز در این سامانه قابل بازیابی است.
رئیس مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه همچنین گفت: سامانه ملی سجل کیفری که به‌وسیله مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه راه‌اندازی شده است یکی از کارآمدترین و مهم‌ترین سامانه‌های قوه قضائیه و ازجمله 50 پروژه در طرح ملی عدالت الکترونیک است که انحایی از اطلاعات مربوط به هر پرونده را ثبت و ضبط می‌کند و در مواردی که قانون تجویز کرده در اختیار مراجع ذی‌ربط قرار می‌دهد. منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *