راه‌اندازی سامانه ابلاغ الکترونیک در گلستان

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
جمعه - ۷ آبان ۱۳۹۵


راه‌اندازی سامانه ابلاغ الکترونیک در گلستان

رئیسکل دادگستری گلستان خبر داد:

راهاندازی سامانه ابلاغ الکترونیک در گلستان

هاشمیان از راهاندازی سامانه ابلاغ الکترونیک در استان گلستان خبر داد و گفت: در قالب این طرح، اوراق قضایی مانند اخطاریه، احضاریه و ابلاغیه بهصورت «الکترونیکی»به طرفین پرونده ابلاغ میشود.

%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a7%d8%a8%d9%84%d8%a7%d8%ba

هاشمیان از راه‌اندازی سامانه ابلاغ الکترونیک در استان گلستان خبر داد و گفت: در قالب این طرح، اوراق قضایی مانند اخطاریه، احضاریه و ابلاغیه به‌صورت «الکترونیکی» به طرفین پرونده ابلاغ می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری گلستان گفت: به‌منظور دریافت الکترونیک اوراق قضایی، برای طرفین پرونده‌ها حساب کاربری قضایی تعریف می‌شود و در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

هادی هاشمیان افزود: دفاتر الکترونیک قضایی در گرگان و دادگستریها در دیگر حوزه‌های قضایی ، برای طرفین پرونده‌ها ، حساب کاربری قضایی ایجاد می‌کنند.

وی بابیان این‌که با ایجاد حساب کاربری قضایی، ازاین‌پس ابلاغ کاغذی در محاکم استان حذف می‌شود، گفت: علاوه بر مراجعین به دستگاه قضایی، همه مردم استان گلستان نیز می‌توانند حساب کاربری قضایی برای خود ایجاد کنند.

هاشمیان گفت : پس از ارسال اوراق قضایی، پیامک نیز در چند مرحله برای طرفین پرونده فرستاده می‌شود تا از ارسال اوراق قضایی به‌حساب کاربری خودآگاه شوند و به آن مراجعه کنند.

این مقام ارشد قضایی استان گلستان گفت: افزایش سرعت رسیدگی به پرونده‌ها ، کاهش تجدید وقت پرونده‌ها به دلیل مشکلات موجود در ابلاغ کاغذی اوراق قضایی و صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها از اهداف راه‌اندازی این سامانه است.

منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *