راه‌اندازی دفاتر همکاری دانشگاه آزاد در 10 کشور


دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۶ مرداد ۱۳۹۵


راه‌اندازی دفاتر همکاری دانشگاه آزاد در 10 کشور


راه‌اندازی دفاتر همکاری دانشگاه آزاد در 10 کشور

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی از تصمیم این دانشگاه برای راه‌اندازی 10 دفتر همکاری در 10 کشور خبر داد و گفت: هیأت امنای مرکزی مجوز راه‌اندازی 10 دفتر همکاری بین‌المللی در 10 کشور خارجی را صادر کرده است.
در حال حاضر سه دفتر در کشورهای روسیه، ایتالیا و آلمان توسط رئیس دانشگاه افتتاح‌شده است.
مجتبی علوی فاضل، با اشاره به توسعه فعالیتهای بین‌المللی در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در راستای توسعه فعالیتهای بین‌المللی در دانشگاه آزاد دو اقدام در حال انجام است. 
نخست پذیرش دانشجویان خارجی برای تحصیل در واحدهای داخل کشور و دیگری در دسترس قرار دادن آموزش به شکل مجازی برای ایرانیان و فارسی‌زبانانی که خارج از کشور زندگی می‌کنند.
وی در موردپذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد:
در دانشگاه آزاد این امکان فراهم است که دانشجویان غیر ایرانی در واحدهای داخلی این دانشگاه تحصیل کنند. در حال حاضر نیز حدود 10 هزار دانشجوی غیر ایرانی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی داخل کشور تحصیل می‌کنند. 
همچنین این تقاضا از سوی کشورهای عراق، افغانستان و آسیای میانه وجود دارد که دانشجویان این کشورها برای تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی به ایران بیایند. علوی فاضل ادامه داد: این دفاتر امکان تحصیل را برای ایرانیهای خارج از کشوری که علاقه‌مند هستند در رشته‌های دانشگاهی که در خارج از کشور وجود ندارد، به زبان فارسی تحصیل کنند فراهم می‌کند. تأکید دانشگاه آزاد بر توسعه رشته‌هایی مانند زبان و ادبیات فارسی، علوم دینی و قرآنی است و دانشجویان می‌توانند از طریق واحد مجازی یا الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی دانشجوی این دانشگاه شوند. درواقع از طریق این دفاتر به دانشجویان خدمات آموزشی
 ارائه می‌شود.
منبع: ایسنا

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *