راه‌اندازی هشتگ در مخالفت با تصویب قانون منع پخش اذان از قدس

دسته: حقوق در سایر جوامع , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۷ آذر ۱۳۹۵


راه‌اندازی هشتگ در مخالفت با تصویب قانون منع پخش اذان از قدس

راهاندازی هشتگ در مخالفت با تصویب قانون منع پخش اذان از قدس

Rouze Ghouds 93

فعالان فلسطینی هشتگی با عنوان گلدستهها هرگز ساکت نخواهند نشست، راهاندازی کردند.

بر اساس این گزارش، این هشتگ، در مخالفت با تصویب قانون منع پخش اذان از قدس در کابینه رژیم صهیونیستی، یک هشتگ راه‌اندازی کردند.

کمیته وزارتی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه دو قانون نژادپرستانه را به تصویب رساند. یکی از این قانونها مربوط به جلوگیری از پخش اذان از مساجد قدس و دیگری مربوط به مصادره اراضی فلسطینیان در کرانه باختری و مشروعیت بخشی به کانونهای پراکنده شهرک‌نشینی است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» تأکید کرد که موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با پیش‌نویس قانون منع پخش اذان از مساجد قدس به‌ویژه مسجد مبارک الاقصی، اقدامی بسیار خطرناک در راستای تغییر آثار و نشانه‌های اسلامی شهر قدس و مقدسات آن است.

سخنگوی جنبش حماس در بیانیه‌ای تأکید کرد که تصویب چنین قانون نژادپرستانه‌ای دخالت آشکار در امور عبادی و شعائر دینی مسلمانان است که موجب جریحه‌دار شدن احساسات و عواطف مسلمانان در سراسر جهان می‌شود.

عبداللطیف قانوع اظهار داشت که این قانون نقض صریح تمامی قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی به شمار می‌رود که بر حمایت از مقدسات فلسطین و حق مسلم و تاریخی و دینی ملت فلسطین در سرزمین خود تأکید دارد که آخرین نمونه آن قطعنامه یونسکو در مورد قدس و مسجد‌الاقصی بود که این مسجد را تنها متعلق به مسلمانان می‌داند و هرگونه ارتباط میان آن و یهودیان را رد می‌کند.

منبع: تسنیم-صبح قزوین


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *