راه‌اندازی دوره‌های ارشد در دانشگاه علمی کاربردی

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۷ آذر ۱۳۹۵


راه‌اندازی دوره‌های ارشد در دانشگاه علمی کاربردی

سرپرست دانشگاه خبر داد:

راهاندازی دورههای ارشد در دانشگاه علمی کاربردی

 310597987

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: راهاندازی دورههای ارشد پژوهش محور در رشتههای خاص و محدود از برنامههای دانشگاه است و در حال رایزنی برای دریافت مجوز هستیم.

محمدحسین امید در نشست هم‌اندیشی روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان تهران گفت: برای راه‌اندازی دوره‌های ارشد (پژوهش محور) در حال رایزنی با نهادهای بالادستی هستیم تا بتوانیم آنها را توجیه و قانع کنیم تا مجوزهای لازم را صادر کنند.

وی افزود: در مدت تکمیل ظرفیت دانشگاه به‌واسطه تبلیغات و اطلاع‌رسانیهایی که صورت گرفت، 40 درصد آمار پذیرش دانشجو افزایش یافت و حدود 40000 داوطلب برای تحصیل دراین دانشگاه اعلام آمادگی کردند. وی همچنین با انتقاد از برخی دیدگاهها نسبت به روند جذب دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی با تأکید بر اینکه باید در داخل مجموعه دانشگاه، سیاستهای گذشته را تغییر دهیم، افزود: چنانچه سیاستهای گذشته را ادامه دهیم و به این فکر باشیم که با هر کیفیتی، بازهم متقاضی وجود خواهد داشت و عده‌ای که پشت کنکور مانده‌اند، به‌هرحال مجبور به تحصیل دراین دانشگاه هستند، اشتباه است و در صورت تداوم قطعاً دانشگاه آسیب می‌بیند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، وی عنوان کرد: امیدواریم تا پایان سال تحصیلی 96-95 بتوانیم 1000 رشته تحصیلی دیگر را تعریف کنیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر درزمینهٔ بین‌المللی 2 نوع تقاضا برای همکاری با دانشگاه جامع مطرح‌شده است، یکی تربیت دانشجو برای کشورهای اطراف و دیگری حضور مراکز اروپایی در داخل ایران و کمک‌رسانی به دانشگاه درزمینهٔ تربیت نیروهای فنی و ماهر است که در حال بررسی هر 2 نوع همکاری هستیم. امید با اشاره به نیاز کشورهای همسایه ازجمله عراق، افغانستان و آذربایجان به نیروی متخصص، تأکید کرد: با توجه به تصویب آیین‌نامه پذیرش دانشجوی خارجی در جلسه شورای مرکزی دانشگاه، امروز این انتظار وجود دارد که روسای مراکز علمی کاربردی دراین راستا و برای جذب دانشجویان خارجی به‌ویژه از کشورهای همسایه تلاش و اقدام کنند. وی با تأکید بر لزوم تجمیع مراکز علمی ‌کاربردی و تشکیل مراکز بزرگ‌تر در کشور، گفت: در صورت تجمیع مراکز علمی کاربردی، مراکز قدرتمند علمی کاربردی تشکیل می‌شوند که این مراکز با برخورداری از امکانات بیشتر و همچنین مدرسان بهتر، می‌توانند اقدامات شایسته‌تری درزمینهٔ مهارت‌آموزی دانشجویان انجام دهند.

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *