راهبرد مقام معظم رهبری

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۵ تیر ۱۳۹۵


راهبرد مقام معظم رهبری

حرف مخالف رهبری جرم نیست

بیش از هزار دانشجو از جمله نمایندگان تشکلهای مختلف دانشجویی، عصر روز شنبه در دیداری صمیمانه و صریح با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، حدود 5 ساعت سخن گفتند و دیدگاههای رهبری انقلاب را از زبان ایشان شنیدند.
رهبر انقلاب اسلامی اوضاع خاص و حساس کنونی کشور را بسیار شبیه جنگ احزاب در زمان پیامبر (ص) دانستند و افزودند: امروز نیز همه دنیاپرستان و زورگویان عالم در مقابل جمهوری اسلامی ایران صف‌آرایی کرده و از همه جوانب آن را مورد حمله قرار داده‌‌اند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: درچنین شرایطی، کسانی که سست ایمان و شاید دارای گرایشهای درونی به دشمن هستند، اظهار یأس و ناامیدی و خود کم بینی می‌کنند اما افراد دارای ایمان مستحکم، هر قدر هم شرایط سخت‌تر شود، با عزم و اراده قوی‌تر ایستادگی می‌کنند. رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اگر می‌خواهیم در مقابل جبهه استکبار ایستادگی کنیم و به‌عزت و شرف شایسته نظام جمهوری اسلامی برسیم، نیازمند حفظ و تقویت تقوا در رفتارهای شخصی و عمومی خود هستیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با استناد به برخی آیات قرآن درخصوص انحطاط نسلهای بعدی ملتهایی که دارای ایمان بودند، گفتند: «ضایع‌کردن نماز» و «پیروی از شهوات» دو عامل اصلی انحطاط و تضعیف ایستادگی و مبارزه است.
ایشان خاطرنشان کردند: علت تأکید مکرر من به مسوولان مبنی بر جلوگیری از برگزاری اردوهای مختلط دانشجویی بر همین اساس است، زیرا رعایت نکردن حد و مرزهای دینی موجب تضعیف ایمان درونی می‌شود.
رهبر انقلاب اسلامی بعد از تبیین نقش ایمان در ایستادگی، به «مبارزه سرنوشت ساز و اجتناب‌ناپذیر ملت ایران با جبهه استکبار» اشاره کردند و گفتند: سرآغاز این مبارزه از آنجا بود که ملت ایران تصمیم گرفت مستقل و پیشرفته شود که این موضوع با منافع قدرتهای مسلط جهانی ناسازگار است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، سخن برخی افراد را مبنی براینکه نظام جمهوری اسلامی به‌دنبال بهانه جویی برای ناسازگاری با قدرتها است، سخنی سطحی و نااندیشیده خواندند و افزودند: این مبارزه نیازمند بهانه نیست زیرا تا زمانی که ملت ایران براساس غیرت و سابقه انقلابی و اسلام، ایستاده است، این مبارزه وجود دارد و برای پایان آن نیز فقط دو راه متصور است، یا جمهوری اسلامی به آنچنان قدرت و توانایی دست یابد که طرف مقابل جرأت تعرض نداشته باشد یا اینکه جمهوری اسلامی هویت اصلی خود را از دست بدهد و یک ظاهر بی‌جانی از آن باقی بماند. ایشان با تأکید بر اینکه برای پایان این مبارزه، راه اول یعنی «دستیابی به اقتدار کامل» مورد نظر ملت ایران است، گفتند:
لبته شاید امروز سیاستهای آمریکا اینگونه اقتضا کند که بخواهد میان مسوولان نظام اسلامی تفکیک قایل شود و آنها را به مسوولان خوب و بد تقسیم کند، اما امریکاییها اگر توانایی پیدا کنند، همان مسوولان به اصطلاح خوب نیز از نظر آنها بد خواهند شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، اصل و هویت نظام اسلامی را هدف اصلی مقابله دشمنان با ملت ایران دانستند و افزودند: منظور از نظام اسلامی، مجموعه ساختار نظام و ارزشها و اهداف آن همچون عدالت، پیشرفت علم، اخلاق، مردم‌سالاری، قانون‌گرایی و آرمان‌گرایی است.
ایشان با تأکید بر اینکه در این مبارزه، مشکلات بزرگی وجود دارد که می‌توان با ایستادگی و تدبیر از آنها عبور کرد، گفتند:
در این مبارزه و همچنین در مسیر حل مشکلات، دانشجویان به عنوان عصاره تواناییهای ملت، جایگاه و نقش ویژه‌ای دارند.
رهبر انقلاب اسلامی «مطالبه‌گری دانشجویان» را بسیار با اهمیت خواندند و تأکید کردند: برطرف کردن مشکلات کلان کشور برعهده مسوولان عالی رتبه است اما مطالبه گری دانشجویان اگر با مطالعه و اطلاعات دقیق و درست همراه باشد، قطعاً زمینه ساز تلاش بیشتر مسوولان برای حل مشکلات خواهد بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به برخی مطالب دانشجویان در این دیدار، از جمله موضوع قراردادهای جدید نفتی اشاره کردند و افزودند: تا زمانی که در چارچوب منافع کشور، اصلاحات لازم در این قراردادها انجام نشود، قطعاً این قراردادها منعقد نخواهد شد. رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به برخی دیگر از انتقادات دانشجویان در خصوص تصمیم‌گیریهای جاری دستگاهها در کشور گفتند: براساس قانون و منطق، رهبری نمی‌تواند در تصمیم گیریهای جزیی و اجرایی دستگاهها وارد شود و اگر مسوولین اجرایی دچار اشتباه شوند، باید مجلس از ابزارهای نظارتی همچون استیضاح استفاده کند و یا اینکه رئیس جمهور مانع از اجرای آن تصمیم اشتباه شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: البته رهبری در مواردی که احساس کند، برخی اقدامات حتی اقدامات جزیی، موجب انحراف نظام از مسیر اصلی می‌شود، باید ورود پیدا کند و مانع از آن کار شود.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مشکلات ناشی از مبارزه و ایستادگی، در روند حرکت کشور افزودند: در این زمینه برخی مسائل از جمله تقویت اقتصاد و افزایش توان دفاعی جزو موضوعات کلان کشور است که تحقق آنها و برطرف کردن مشکلاتشان، وظیفه مسوولان است.
رهبر انقلاب تأکید کردند: برخی مشکلات نیز به درون کشور مربوط می‌شود که تشکلهای دانشجویی باید در ارائه راه‌حل آنها، به کمک مسوولان بشتابند.
ایشان پرهیز کامل از ناامیدی و خستگی را از رموز حل مشکلات خواندند و به تشکلهای دانشجویی گفتند: اگر ایستادگی کردید و با بسیج ذهنی مردم، خواسته‌ها را به گفتمان عمومی تبدیل کردید، مسوولان هم مجبور می‌شوند به مطالبات شما عمل کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به سخن یکی از دانشجویان درباره تبعات منفی بیان حرفهای مخالف حرف رهبری خاطرنشان کردند: بارها گفته‌ایم حرف مخالف رهبری، نه جرم است و نه معارضه‌ای با آن می‌شود.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنانشان، دانشجویان کشور را فرصتی بزرگ، ثروتی عظیم و از نقاط قوت نظام دانستند و با تأکید بر لزوم توجه خاص مسوولان به این قشر در برنامه‌ریزیها، گفتند: دانشجویان کنونی در مقایسه با دانشجویان اول انقلاب از لحاظ کمّی و کیفی بالاتر و دارای تفکرات عمیق تر انقلابی و اسلامی هستند. حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای افزودند: بسیاری از دانشجویان انقلابی و با انگیزه‌ اول انقلاب، اکنون در زمره محققین و دانشمندان کشور هستند، بنابراین هیچ منافاتی میان انقلابی بودن و درس خواندن وجود ندارد.
ایشان، دانشجویان را به خوب درس خواندن در کنار تقویت ایمان و معنویت سفارش کردند و گفتند: دانشجو همچنین باید دارای بصیرت باشد و به محیط دانشجویی و مسائل و تحولات کشور، منطقه و جهان با چشم باز نگاه کند.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اگر چشم باز و بصیرت وجود نداشته باشد، ممکن است دانشجو در تشخیص دوست و دشمن و یا در تحلیل مسائل منطقه‌ای و بین المللی دچار اشتباه و خطای محاسبه شود.


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *