رئیس کمیسیون صنعت اتاق تهران: ارج‌وقرب ارج تمام‌شده است

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۶ خرداد ۱۳۹۵


رئیس کمیسیون صنعت اتاق تهران: ارج‌وقرب ارج تمام‌شده است

طی روزهای گذشته، اخبار متفاوتی در مورد کارخانه ارج منتشرشده است. سهامدار اصلی کارخانه ارج معتقد است که این کارخانه تعطیل نشده و طی ۲ سال گذشته ۱۵ هزار دستگاه کولر و بخاری تولید کرده است. او تعداد کارگران فعلی ارج را 200 نفر اعلام کرده است. بااین‌حال مهدی پورقاضی، رئیس کمیسیون صنعت اتاق تهران، ارج را تمام‌شده می‌داند و می‌گوید: «ارج حتی اگر تولید خود را ادامه بدهد، دیگر در بازار حضور فعال ندارد و این‌یکی از نتایج مدیریت دولتی و شبه‌دولتی در صنایع کشور است.» او ادامه می‌دهد: «موارد متعددی می‌بینیم که صنایع با مدیریت دولتی دچار مشکل می‌شوند و ارج هم یکی از همان موارد است.» عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران راه‌حل بیرون آمدن ارج از وضع فعلی و جلوگیری از تکرار سرنوشتهای اینچنینی را واگذاری مدیریت به بخش خصوصی می‌داند.
شاهرخ ظهیری، عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران نیز در مورد افول تولید در کارخانه ارج می‌‌گوید: «مسئله تنها یک برند ارج نیست. مسئله تمام برندهایی است که قبلاً در ایران نه‌تنها نیاز داخلی ایران را تأمین می‌کردند، بلکه باب صادرات را هم به کشورهای دیگر بازکرده بودند. ارج و آزمایش، کارخانجاتی بودند که واقعاً سرمایه‌گذاریهایشان و علاقه بخش خصوصی برای مدیریت آنها باعث شده بود با تکنولوژیهای روز دنیا توسعه پیدا کنند و با صنایع روز قابل‌رقابت باشند.»
ظهیری ادامه می‌دهد: «برند ارج به‌تدریج به‌خاطر سوء‌مدیریت به این روز افتاد. یک کارمند حقوق‌بگیر را برای مدیریت چنین کارخانه عظیمی گماشته بودند که هیچ دلسوزی‌ای برای آن نداشت. کفش ملی، وین و بلا، اینها همه کارخانجاتی بودند که علاوه بر اینکه نیاز داخلی را تأمین می‌کردند به صادرات هم می‌پرداختند؛ بنابراین تمام این کارخانه‌ها براثر سوء مدیریت ازکارافتاده‌اند. کارخانه دستمال حریر، نخستین کارخانه‌ای بود که حریر دستمال به ایران آورد و در سطح بسیار عالی تولید می‌کرد، اما از صاحبان اصلی‌اش گرفته شد و بعد صنایع دیگری روی کارآمد. تمام اینها را باید تا جایی که امکان دارد، به صاحبان اصلی‌شان که هنوز هستند، برگرداند.»
منبع: همشهری آنلاین


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *