رئیس دانشگاه فعالیت دانشگاه آزاد در آلمان، روسیه و ایتالیا آغاز شد

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۳ مهر ۱۳۹۵


رئیس دانشگاه فعالیت دانشگاه آزاد در آلمان، روسیه و ایتالیا آغاز شد

حمید میرزاده ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه آزاد و تقدیر از دانشجویان برتر این دانشگاه در واحد تهران-شمال دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد بر اساس گزارش پایگاه بین‌المللی ESI دارای رتبه ۱۶۲ تولید علم جهان است درحالی‌که رتبه این دانشگاه در سال ۹۲ دراین پایگاه بین‌المللی ۷۵۰ بود.
وی بابیان اینکه یک‌میلیون و ۶۳۶ دانشجو در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند، افزود: ۳۷ درصد کل دانشجویان کشور دراین دانشگاه تحصیل می‌کنند.
رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: بیش از ۳۲ هزار عضو هیأت‌علمی تمام‌وقت دراین دانشگاه فعالیت می‌کنند که پرونده جذب ۴ هزار عضو هیأت‌علمی جدید قطعی شده و پرونده ۳۵۰۰ عضو هیأت‌علمی دیگر نیز در حال بررسی است.
میرزاده تاکید کرد: طی ۳ سال گذشته دراین دانشگاه ۱۱ هزار عضو هیأت‌علمی جدید جذب‌شده که برنامه داریم میزان جذب اعضای هیأت‌علمی خود را به ۲۰ هزار نفر افزایش دهیم.
وی بابیان اینکه درگذشته حدود ۴۵ تا ۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد تقاضای مهمانی و یا انتقالی داشتند، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح بومی گزینی اکنون تعداد درخواستهای مهمانی و انتقالی این دانشگاه به ۱۷ هزار نفر کاهش‌یافته است.
رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: در حال حاضر ۶۰ درصد اساتید این دانشگاه استادیار به بالا هستند. همچنین ۳۶ هزار نفر از اساتید دانشگاههای دولتی و غیردولتی در دانشگاه آزاد تدریس می‌کنند.
وی در خصوص واحد علوم پزشکی این دانشگاه نیز گفت: واحدهای علوم پزشکی این دانشگاه ۱۵۵۱ عضو هیأت‌علمی دارند و اکنون تعداد واحدهای دارای دکترای حرفه‌ای این دانشگاه نیز از ۲۰ واحد به ۲۴ واحد رسیده است.
وی عنوان کرد: مراکز پژوهشی این دانشگاه در مهر ۹۲ تنها ۳۰ مرکز بود که اکنون به ۸۳ مرکز رسیده است.
رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرد: میزان اعتبارات برون دانشگاهی این دانشگاه از ۳۱ میلیارد تومان به ۶۱ میلیارد تومان افزایش‌یافته است.
میرزاده اضافه کرد: در دوره ریاست دکتر جاسبی، این دانشگاه با پایگاههای علمی بین‌المللی ارتباط داشت اما در دوره دوساله بعد از مسؤولیت دکتر جاسبی ارتباط دانشگاه با این پایگاهها قطع شد و مجدداً توانسته‌ایم با پایگاههای علمی بین‌المللی ارتباط برقرار کنیم. وی اظهار داشت: دفاتر بین‌الملل این دانشگاه راه‌اندازی شده است و از مهرماه امسال دفاتر آلمان، روسیه و ایتالیای این دانشگاه فعالیتهای آموزشی خود را آغاز کرده‌اند.
وی افزود: نمایندگان مجلس فارغ از گرایشهای سیاسی از برنامه‌های این دانشگاه حمایت کرده‌اند و ۲۴۲ نفر از نمایندگان برنامه‌ای از طرح توسعه تحصیلات تکمیلی این دانشگاه حمایت کرده‌اند.
رئیس دانشگاه آزاد بابیان اینکه ۷۴ درصد دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور در دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند، گفت: شهریه این دانشجویان از سوی بنیاد شهید پرداخت می‌شود که اکنون نیمی از شهریه این دانشجویان به دانشگاه پرداخت‌شده و نیمی دیگر باقی‌مانده است. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *