رئیس‌جمهوری: اخلاق و رفتار مردم و مسؤولان موضوعی مهم‌تر از اقتصاد است

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۶ مهر ۱۳۹۵


رئیس‌جمهوری: اخلاق و رفتار مردم و مسؤولان موضوعی مهم‌تر از اقتصاد است

در جلسه هیأت دولت،

رئیسجمهوری: اخلاق و رفتار مردم و مسؤولان موضوعی مهمتر از اقتصاد است

تاکید بر ترویج وحدت و همگرایی در جامعه

رئیس‌جمهوری در جلسه هیأت دولت با یادآوری اینکه اخلاق و رفتار مردم و مسؤولان موضوعی مهم‌تر از اقتصاد است، بر ترویج وحدت و همگرایی در جامعه و تقویت فضای اعتماد و همکاری در کشور تأکید کرد و آن را رمز موفقیت در برنامه‌ها دانست.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در جلسه عصر یکشنبه هیأت دولت با تأکید براینکه برای حل معضلات اقتصادی مردم باید افکار عمومی و فعالان سیاسی و اجتماعی متمرکز بر مسائل اقتصادی شوند، تصریح کرد: تا گفتمان و اولویت اقتصادی نشود، جهش اقتصادی میسر نخواهد بود. روحانی گفت: این‌یک نکته اساسی است که همه علاقه‌مندان و دلسوزان باید با یک حرکت جدی پیشرفت کشور را ساماندهی کنند. ما باید متحد شویم و آبرو و حیثیت وزندگی خودمان را برای تحقق اهداف بلندمدت کشور صرف کرده و منافع عمومی را تأمین کنیم. رئیس‌جمهوری با یادآوری اینکه اخلاق و رفتار مردم و مسؤولان موضوعی مهم‌تر از اقتصاد است، بر ترویج وحدت و همگرایی در جامعه و تقویت فضای اعتماد و همکاری در کشور تأکید کرد و آن را رمز موفقیت در برنامه‌ها دانست. رئیس‌جمهوری گفت: جامعه ما به دلیل زندگی در پرتو فرهنگ درخشان اسلام که براین آموزه‌ها تأکید فراوان شده است، باید الگوی جوامع دیگر باشد. روحانی افزود: متأسفانه این امر توسط برخی از تریبونها رعایت نمی‌شود و برخی دائماً در مسیر ایجاد و گسترش شکافها در جامعه حرکت می‌کنند؛ درحالی‌که پیشرفت کشور نیازمند همدلی، همکاری و مشارکت همگانی و تقویت امید و اعتماد است.

در ادامه جلسه، وزرای کشور و ورزش گزارشی از برگزاری مسابقه فوتبال در روز تاسوعا و هماهنگیهای به‌عمل‌آمده دراین خصوص به هیأت وزیران ارائه کردند.

رئیس‌جمهوری با تشکر از جوانان ورزش دوست و مؤمن که با احترام به سالار شهیدان و بزرگداشت تاسوعای حسینی و عزاداری در ورزشگاه، نمایش خوبی از بلوغ ایمانی، دل‌بستگی به خاندان عصمت و طهارت در زمان مسابقه فوتبال داشتند، از وزارتخانه‌های ورزش و کشور، سازمان صداوسیما، نیروی انتظامی و بسیج نیز تقدیر کرد.

روحانی همچنین متصدیان ورزش کشور را به ‌پیش‌بینی به‌موقع و اقدام پیشگیرانه از تداخل مسابقات مهم ورزشی با مناسبتها و مراسم مورداحترام جامعه توصیه نمود.

همچنین در ادامه جلسه پیشنهادهای سازمان برنامه‌وبودجه در مورد راهکارهای افزایش درآمدهای عمومی و صرفه‌جویی در مصارف بودجه سال 1395 کل کشور در 6 ماهه دوم سال موردبررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت. صدور مجوز به وزارت راه و شهرسازی برای انجام مذاکره، پیش‌امضا (پاراف) و امضای موقت موافقت‌نامه تأسیس دالان حمل‌ونقل و گذر بین‌المللی خلیج‌فارس- دریای سیاه، از دیگر مصوبات این جلسه هیأت دولت بود.

هیأت وزیران همچنین موافقت‌نامه همکاری درزمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق را به تصویب رساند.

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *