رئیس کمیته امنیت کنست خواستار ادامه شهرک‌سازیها

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱ آذر ۱۳۹۵


رئیس کمیته امنیت کنست خواستار ادامه شهرک‌سازیها

رئیس کمیته امنیت کنست خواستار ادامه شهرکسازیها

رئیس کمیته امنیت و امور خارجه کنست رژیم صهیونیستی تأکید کرد که توقف شهرکسازی در کرانه باختری و قدس اتلاف وقت است.

A general view of new Jewish housing in the Israeli settlement Har Homa, West Bank, February 18, 2011. U.S. President Barack Obama called Palestinian President Mahmoud Abbas on Thursday in an attempt to prevent the upcoming vote on an United Nations resolution condemning Israeli settlements. The Palestinian Authority and other Arab nations have pushed for the UN Security Council to vote on the resolution which is scheduled to take place today.  UPI/Debbie Hill

آوی دیختر، رئیس کمیته امنیت و امور خارجه کنست رژیم صهیونیستی خواستار ادامه شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی به‌ویژه قدس اشغالی شد. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از رادیو «صدای اسرائیل»، دیختر اظهار کرد، پرونده توقف شهرک‌سازی باید برای همیشه بسته شود و شهرک‌سازی در قدس ادامه داشته باشد.

شهرداری قدس اشغالی در پی درخواست شماری از اعضای کنست صهیونیستی برای ادامه شهرک‌سازی در قدس، طرحهای گسترده‌ای را در همین راستا به اجرا خواهد گذاشت.

این طرحها شامل ساخت 7100 واحد مسکونی جدید در شهرکهای صهیونیست نشین واقع در قدس ازجمله شهرکهای گیلو و رموت شلومو خواهد بود.

در همین راستا، مئیر ترجمان، رئیس کمیته برنامه‌ریزی و ساخت‌وساز رژیم صهیونیستی و معاون شهردار قدس اظهار داشت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قبلاً به هر شیوه‌ای تلاش می‌کرد تا به سبب فشارهایی که از سوی آمریکا بر او وارد می‌شود، مانع از اجرای این طرح شود.

ترجمان تصریح کرد که به‌موجب این طرح 2600 واحد مسکونی جدید در شهرک گعفات همتوس، 3000 واحد در گیلو و 1500 واحد هم در شهرک رموت شلومو احداث خواهد شد و علاوه براین، شهرداری قدس اشغالی در نظر دارد طرحهای دیگری را نیز به تصویب برساند.

وی تصریح کرد که شهرداری قدس اشغالی تلاش می‌کند تا از مرحله انتقال قدرت در آمریکا و ورود ترامپ به کاخ سفید برای تصویب این طرحها استفاده کند.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو پیش‌تر مدعی شده بود که فلسطینیان می‌خواهند از مسأله توقف شهرک‌سازی در قدس و دیگر شهرهای فلسطینی سوءاستفاده کرده و از جامعه بین‌الملل بخواهند درنهایت شهرک‌سازی صهیونیستی در اراضی اشغالی را به‌کلی متوقف کند.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *