رئیس جدید نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل انتخاب شد

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۴ اسفند ۱۳۹۵


رئیس جدید نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل انتخاب شد

رئیس جدید نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل انتخاب شد

 

 

435432153

به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که ژان پیر لاکرویکس فرانسوی را بهعنوان رئیس جدید نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل انتخاب کرده است.

گوترش هم‌چنین تصمیم گرفته است تا جفری فلتمن آمریکایی به مدت یک سال دیگر به‌عنوان رئیس امور سیاسی سازمان ملل به فعالیتش ادامه دهد. این دو پست از مهم‌ترین معاونهای دبیر کل سازمان ملل به شمار می‌رود. لاکرویکس 56 ساله قرار است جانشین هروی لادسوس شود که در ماه مارس پس از 6 سال خدمت، از این پست کناره‌گیری خواهد کرد.

لاکرویکس هم‌اکنون مدیر بخش سازمان ملل در وزارت خارجه فرانسه است. وی در شرایطی به این سمت خواهد رسید که پرونده‌های زیادی در خصوص آزار و اذیت جنسی نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل در مناطق مأموریتی گزارش‌شده است. گوترش از اول ژانویه دبیر کل سازمان ملل و جانشین بان کی مون شده و قول داده است تا اصلاحاتی را در این سازمان اجرا کند تا ظرفیت سازمان ملل برای مقابله با بحرانهای جهانی و جلوگیری از جنگ و درگیریها افزایش یابد.

فرانسوا دلاتره نماینده فرانسه در سازمان ملل از انتخاب لاکرویکس استقبال کرده و او را یک دیپلمات عالی ارزیابی نموده است. وی تأکید کرد: انتخاب لاکرویکس نشان می‌دهد که فرانسه یکی از بازیگران اصلی در زمینه برقراری و حفظ صلح است. منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *