رئیس‌جمهور کره‌جنوبی اعلام کرد حاضر است از سمت خود کناره‌گیری کند

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۱ آذر ۱۳۹۵


رئیس‌جمهور کره‌جنوبی اعلام کرد حاضر است از سمت خود کناره‌گیری کند

رئیسجمهور کرهجنوبی اعلام کرد حاضر است از سمت خود کنارهگیری کند.

784610799

پارک گئونهی رئیسجمهور کرهجنوبی که در آستانه استیضاح از سوی پارلمان قرار دارد، اعلام کرد حاضر است از سمت خود کنارهگیری کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، خانم پارک از پارلمان خواست درباره آینده وی تصمیم بگیرد و گفت همه‌ چیز را به دست پارلمان می‌سپارد.

بعد از آن‌که چند هفته پیش رسوایی خانم پارک در ویرایش یکی از سخنرانیهای سیاسی‌اش توسط یکی از دوستان نزدیک رئیس‌جمهور برملا شد، بحران سیاسی در این کشور به‌راه افتاد و مقامات ارشد کابینه که نزدیک به وی بودند استعفا کردند.

رسانه‌های کره‌جنوبی گزارش دادند که یکی از دوستان نزدیک رئیس‌جمهوری، با استفاده از نفوذ خود بر خانم پارک و موقعیتی که در دفتر ریاست‌جمهوری ایجاد کرده بود در بعضی انتصابات مداخله و از موقعیت خود بهره‌برداری اقتصادی هم کرده است.

هفته پیش، دادستانی کره‌جنوبی اعلام کرد، خانم رئیس‌جمهور با دوست و مشاور خود که عضوی از دولت نیست برای دسترسی وی به اطلاعات سری حکومتی و برای دستیابی و خارج‌کردن پول از برخی شرکتهای بزرگ این کشور، تبانی کرده است.

بعد از این افشاگریها، «مون ژائه این» یکی از مدعیان اصلی ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی و رهبر سابق حزب اپوزیسیون گفته بود، پارک باید دستگیر شده و استیضاح شود.

منبع: فارس


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *