دیپلماتها و مقامات ارشد اطلاعاتی علیه فرمان اجرایی ترامپ درباره پناه‌جویان شهادت دادند

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۰ بهمن ۱۳۹۵


دیپلماتها و مقامات ارشد اطلاعاتی علیه فرمان اجرایی ترامپ درباره پناه‌جویان شهادت دادند

رسانههای امریکا:

دیپلماتها و مقامات ارشد اطلاعاتی علیه فرمان اجرایی ترامپ درباره پناهجویان شهادت دادند

رهبر

10 دیپلمات و مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا در یک شهادتنامه برای دادگاه تجدیدنظر فدرال در کالیفرنیا، اعلام کردهاند فرمان اجرایی دونالد ترامپ برای لغو ویزای هفتکشور مسلمان و توقف ورود پناهجویان، امنیت آمریکا را در دراز مدت «تضعیف» میکند.

اعلام کردند، این نامه را که وزرای سابق خارجه آمریکا از جمله جان کری، مادلین آلبرایت و سایر چهره‌های ارشد اطلاعاتی آمریکا از جمله جانت ناپولیتانو، سوزان رایس، لئون پانه‌تا مایکل هایدن جان مک لاهلین، اوریل هاینس، مایکل مورل و لیسا موناکو به دادگاه تجدیدنظر سانفرانسیسکو تسلیم شد. این امضاکنندگان عمدتاً از حزب دموکرات هستند اما برخی نیز مثل مایکل هیدن، فرمانده نیروی هوایی در دوران بوش هستند. در بخشی از این نامه آمده، فرمان اجرایی رئیس‌جمهوری بسیار بد تنظیم‌شده و روش اجرای آن مشکلات فراوانی دارد.

این نامه هم‌زمان با شهادت‌نامه 97 شرکت عمده فناوری در آمریکا، از جمله شرکتهای اپل، فیسبوک، گوگل و مایکروسافت شده است.

قرار است دادگاه استیناف سانفرانسیسکو به رأی یک قاضی فدرال درباره لغو فرمان ترامپ در محدودیت ویزای شهروندان هفتت کشور نظر بدهد.

ترامپ در فرمانی اعلام کرد به‌طور موقت صدور هرگونه ویزا برای شهروندان هفت‌کشور ایران، سوریه، عراق، لیبی، یمن، سودان و سومالی به مدت 90 روز تعلیق شده است. مقامهای دولت ترامپ می‌گویند این محدودیت موقتی است و بعد از تصویب قوانینی برای بررسی بیشتر افرادی که از این کشور وارد آمریکا می‌شوند، این محدودیت موقت برداشته می‌شود. یک هفته بعد، جمعه 15 بهمن یک قاضی فدرال در ایالت واشنگتن در رأیی، فرمان اجرایی ترامپ را لغو کرد و به‌این‌ترتیب همه محدودیتهای فرمان اجرایی برداشته شد. این اقدام، واکنش دولت ترامپ را در پی داشت.

دادگاه تجدیدنظر به دولت برای ارائه مستندات فرصت داده بود. قرار است دادگاه تجدیدنظر سانفرانسیسکو بعد از استماع دفاعیات دولت، نظر خود را درباره رأی قاضی فدرال بدهد. در بخشی از نامه این شرکتهای بزرگ آمریکایی، آمده است که مهاجران و فرزندانشان بیش از نیمی از 500 شرکت بزرگ آمریکا را تأسیس کرده‌اند. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *