دی‌میستورا از آتش‌بس انسانی در حلب استقبال کرد

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
شنبه - ۱ آبان ۱۳۹۵


دی‌میستورا از آتش‌بس انسانی در حلب استقبال کرد

دیمیستورا از آتشبس انسانی در حلب استقبال کرد

%d8%af%db%8c-%d9%85%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%88%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%d8%b2-%d8%a2%d8%aa%d8%b4%e2%80%8c%d8%a8%d8%b3-%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d9%84%d8%a8-%d8%a7%d8%b3%d8%aa

فرستاده سازمان ملل به سوریه اعلام کرد، آتشبسی انسانی 11 ساعته که مسکو در حلب اعلام کرده، برای خارج کردن 200 زخمی از محلههای شرقی حلب کافی است.

استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه در گفت‌وگو با شبکه «آر تی اس» سوئیس گفت: این آتش‌بس 11 ساعته اگر که به‌صورت فوری اجرا شود برای پر کردن خلأ پزشکی کافی است. امری که ازنظر ما ضروری است خارج کردن 200 زخمی است. استفان دی‌میستورا مشخص نکرد که آیا آتش‌بس 11 ساعته اجازه ارسال کمکهای انسانی به 275 هزار فرد محاصره‌شده در محله‌های شرقی حلب را خواهد داد یا نه. دی‌میستورا در پاسخ به اینکه آیا همان‌طور که قبلاً گفته بود، آماده است شخصاً تروریستهای فتح الشام برای خروج از حلب همراهی را کند یا نه گفت: اگر که آنها بپذیرند که محله‌های شرقی حلب را در امنیت کامل ترک کنند من حتماً آماده‌ام. این مقام سازمان ملل افزود: بعضاً پیش می‌آید که تو محل برخی نشستها و کنفرانسها را ترک کنی یا تضمینهای واقعی و مالی بدهی به‌ویژه به آنهایی که از تو بدشان می‌آید و نیاز به دادن تضمین دارند. وی افزود: من نمی‌توانم به آنها تضمینهای سیاسی بدهم چون آنها هرگز این تضمینها را باور نخواهند کرد اما شاید باور کنند که حاضرم خودم را در محک آزمایش کمک به آنها قرار دهم.

فرستاده سازمان ملل تاکید کرد: بحران سوریه با تمام دشواری‌اش هرگز من را به تصمیم استعفا وانداشت و هرگز به این مسأله فکر نکردم. فرستاده سازمان ملل به سوریه تصریح کرد: جزئی از مخالفان سوریه در حلب از تصمیم جبهه النصره برای نرفتن از حلب ناراضی هستند. وی افزود: من از گروههای مخالف اصلی در داخل حلب می‌شنوم که بسیاری نمی‌توانند با تصمیم اقلیتی چون النصره برای همه تصمیم بگیرند. فرستاده سازمان ملل افزود: آن به نظر منطقی می‌رسد زمانی که بیش از 900 فرد مسلح در آنجا به نیابت از 275 تن تصمیم بگیرند و به‌اضافه اینکه آنها را نمی‌گذارند از حلب خارج شوند. دی‌میستورا اعلام کرد: ما از اعلام آتش‌بس انسانی در حلب استقبال می‌کنیم و درعین‌حال شکست تصمیم اعلام‌شده را بعید نمی‌دانم. دی‌میستورا اظهار داشت: این تصمیم مثبت است و ما در طول دو هفته گذشته درخواست کردیم مسیرها برای گشودن خودروهای امدادرسان برای خارج کردن 200 زخمی باز شود. او نسبت به وجود خطر جدی درزمینه شکست چنین توافقنامه‌هایی ابراز نگرانی کرد.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *