دیپلمات سعودی به جرم آزار جنسی در سنگاپور محکوم شد

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۳ اسفند ۱۳۹۵


دیپلمات سعودی به جرم آزار جنسی در سنگاپور محکوم شد

دیپلمات سعودی به جرم آزار جنسی در سنگاپور محکوم شد

204681265

به نقل از پرس تی وی؛ بندر یحیی الزهرانی دیپلمات سعودی ماه اوت سال گذشته میلادی (مرداد 1395) برای تعطیلات به جزیره در سنگاپور سفرکرده بود که مرتکب جرم شد.

الزهرانی که از دیپلماتهای عربستان سعودی در پکن، پایتخت چین، است پس از هشت روز محاکمه در نهایت در ارتباط با سه اتهام مرتبط با آزار جنسی، مجرم شناخته شد.

این دیپلمات 39 ساله در جریان محاکمه‌اش مدعی شده بود که قربانی 20 ساله با دیگر کارکنان هتل دست‌به‌یکی کرده بود تا از او باج‎گیری کنند؛ اما قاضی سنگاپوری این ادعا را به دلیل نبود مستندات، رد کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های خبری، الزهرانی در یکی از اتاقهای هتلی در جزیره سنتوزا مرتکب جرم شده بود. دادگاه دیپلمات سعودی را به 4 ضربه شلاق و 26 ماه زندان محکوم کرد. این دیپلمات هم‌چنین به دلیل آزار جنسی احتمالاً به تحمل حدود 10 سال حبس و شلاق محکوم خواهد شد.

قاضی این پرونده ضمن دفاع از قربانی این پرونده اعلام کرد اختلاف جزئی در اظهارات این قربانی نمی‎بایست باعث مقصر جلوه دادن وی شود، چراکه افرادی که از وی بازجویی کردند، همگی افسران پلیس مرد بودند.

وی افزود این‌که قربانی در هنگام وقوع جرم فریاد نکشیده یا تلاشی برای فرار نکرده است، نمی‌‎بایست موجب نادیده‎ گرفتن وقوع جرم شود.

این قاضی گفت: هیچ قالب خاصی در مورد این‎که یک قربانی می‌بایست چگونه از خود واکنش نشان بدهد، وجود ندارد. برای من روشن است که قربانی در مقابل دنیای واقعی و خشن، فردی کم‌رو و بی‎تجربه بوده است. دو خدمتکار زن نپالی نیز در سال 1394 در هند مورد آزار جنسی یک دیپلمات عربستانی قرار گرفتند.

این نخستین باری نیست که یک دیپلمات سعودی در ارتباط با پرونده سوءاستفاده جنسی به دادگاه می‌رود. اوایل پاییز سال 1394 نیز یک دیپلمات سعودی دیگر در هند متهم به آزار جنسی و فراهم آوردن زمینه تجاوز جمعی به 2 مستخدم نپالی خود شد. منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *