دیده‌بان حقوق بشر خواهان تحقیقات درباره جنایات‌ اخیر علیه اقلیت روهینجا شد

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۶ آبان ۱۳۹۵


دیده‌بان حقوق بشر خواهان تحقیقات درباره جنایات‌ اخیر علیه اقلیت روهینجا شد

دیدهبان حقوق بشر خواهان تحقیقات درباره جنایات اخیر علیه اقلیت روهینجا شد

دیدهبان حقوق بشر تصاویر ماهوارهای را منتشر کرده که نشان میدهد دستکم سه روستا متعلق به روهینجاها در راخین سوزانده شدهاند و به دولت میانمار تأکید کرده تا از سازمان ملل برای تحقیق دراینباره کمک بگیرد.

548470292

به نوشته روزنامه نیشن، فیل رابرتسون، معاون رئیس بخش آسیایی دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای تأکید کرد: تصاویر جدید ماهواره‌ای نشان‌دهنده سوزانده شدن روستاها و تخریب منازل متعلق به مسلمانان روهینجا در استان راخین است. ما به دنبال تحقیقات دراین منطقه و کمک کردن به دولت میانمار برای انجام این کار هستیم. دولت میانمار باید به انکار اقدامات نادرست دراین منطقه پایان دهد و با کمک سازمان ملل به انجام تحقیقات بپردازد.

تصاویر ماهواره‌ای مربوط به 22 اکتبر است و دیده‌بان حقوق بشر از دولت میانمار خواسته تا هرچه سریع‌تر به سازمان ملل اجازه دهد تا دراین تحقیقات کمک کند.

دیده بان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد: تحقیقات با کمک سازمان ملل برای بررسی حملات مرگبار در پستهای مرزی در 9 اکتبر و اتهامات مربوط به اقدامات خشونت‌بار نیروهای امنیتی میانمار علیه مسلمانان روهینجا است. این تصاویر ماهواره‌ای بخشی از خشونتهای نیروهای امنیتی میانمار علیه روهینجاها است.

ارتش میانمار به سازمانهای حقوق بشری و خبرنگاران اجازه بازدید از راخین را نمی‌دهند؛ منطقه‌ای که هم‌مرز با بنگلادش است.

دولت میانمار مسلمانان روهینجا را مقصر حملات می‌داند و در تحقیقات ارتش برای دستگیری عاملان حمله در پستهای مرزی در 9 اکتبر، 30 تن کشته و دهها تن دیگر نیز زخمی شدند.

گروههای حقوق بشری گزارشهای زیادی را درباره نقض حقوق بشر علیه مسلمانان روهینجا دریافت کرده‌اند.

به گفته سازمان ملل، روهینجاها بیش از هر اقلیت دیگری در جهان تحت پیگرد قرارگرفته‌اند.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *