دیباچه آیین دادرسی کیفری

دسته: معرفی کتاب
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۵ دی ۱۳۹۵


دیباچه آیین دادرسی کیفری

دیباچه آیین دادرسی کیفری

 

 

555236406

نویسنده: دکتر مرتضی ناجی زواره

ناشر: خرسندی

مشخصات ظاهری: 496 صفحه

سال انتشار: 1395

قیمت: 35000 تومان

این کتاب دربردارنده پنج بخش است. بخش اول در رابطه با تعقیب در دادرسی کیفری توضیحاتی ارائه داده است که خود حاوی چهارفصل ازجمله:

(1- شناسایی کلی دادرسی کیفری 2- تعقیب دعوای عمومی 3- نقش ضایعات دادگستری در فرایند دادرسی 4- موانع تعقیب دعوای عمومی) است. بخش دوم کتاب تحقیقات مقدماتی را شامل شده است که شش فصل را با عناوین (1- کلیات تحقیقات مقدماتی و مقامات تحقیق 2- فرایند تحقیقات مقدماتی در دادسرای عمومی و انقلاب 3- فرایند تحقیقات مقدماتی در دادسرای ویژه نوجوانان و دادسراهای اختصاصی 4- فرایند تحقیقات مقدماتی در دادگاهها 5- ختم تحقیقات مقدماتی و صدور قرار نهایی در دادسرا 6- صدور کیفرخواست یا طرح شفاهی دعوی در دادگاه) ذکر می‌کند.

بخش سوم تحت عنوان رسیدگی به دعوی خصوصی در دادگاه کیفری است که فصل اول آن دعوای خصوصی ناشی از جرم و فصل دوم شرایط شکلی لازم برای طرح دعوای خصوصی و تشریفات قضایی مطالبه خسارت را در برمی‌دارد. بخش چهارم کتاب نیز به رسیدگی به دعوای عمومی ناشی از جرم در دادگاههای بدوی کیفری اختصاص‌یافته که حاوی چهارفصل ازجمله (1- دادگاههای بدوی کیفری،‌ تشکیلات و مواد صلاحیت آنها 2- رسیدگی در دادگاههای بدوی کیفری) است و فصل پنجم کتاب نیز به تشریفات انشا و اعتراض نسبت به آن اختصاص‌یافته است.
منبع: سایت انتشارات خرسندی


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *