دو سوم مردم آمریکا خواهان
 وضع قوانین محدودکننده
 برای فروش سلاح هستند

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۰ آذر ۱۳۹۵


دو سوم مردم آمریکا خواهان
 وضع قوانین محدودکننده
 برای فروش سلاح هستند

دو سوم مردم آمریکا خواهان
 وضع قوانین محدودکننده
 برای فروش سلاح هستند

 نتایج نظرسنجی خبرگزاری دو سوم مردم آمریکا خواهان
 وضع قوانین محدودکننده
 برای فروش سلاح هستند آمریکا نشان می‌دهد که حدود دو سوم مردم این کشور به دنبال افزایش خشونت مسلحانه، خواستار وضع قوانین سختگیرانه و محدودکننده در زمینه فروش سلاح هستند.
نتایج این نظرسنجی که از تاریخ 7 تا 11 ژوئیه (21 تا 27 تیر) به عمل آمده و در این گزارش به تعداد شرکت کنندگان آن اشاره ای نشده است، نشان می‌دهد که حمایت مردم آمریکا از وضع قوانین سختگیرانه در زمینه سلاح به بالاترین سطح خود از سال 2013 رسیده 
است.
بر اساس اعلام آسوشتیدپرس، قریب به دو سوم شرکت کنندگان در این نظرسنجی یعنی بیش از 60 درصد از اعمال قوانین سخت گیرانه در این زمینه حمایت کردند.
بسیاری از آنها خواستار ممنوعیت سراسری فروش سلاحهای نیمه خودکار و خشابهایی با ظرفیت 10 گلوله یا بیشتر هستند.
با این وجود، بسیاری از شرکت کنندگان در این نظر سنجی به این رسانه گفتند که امیدی به تغییر قوانین در آینده نزدیک ندارند.
نظرسنجیهای منظم آسوشیتدپرس درباره لزوم اعمال محدودیت بر بازار خرید و فروش سلاح در آمریکا از سال 2013 و با گذشت حدود 10 ماه از حادثه تیراندازی در دبستان سندی هوک واقع در شهر نیوتاون آمریکا آغاز شده است.
به گزارش ایرنا، این نظرسنجی در شرایطی صورت گرفته که خشونتهای مسلحانه در آمریکا در ماههای گذشته روندی افزایشی را پیموده ست.
از جمله رویدادهای مسلحانه اخیر می‌توان به تیراندازی ماه گذشته میلادی در یک باشگاه شبانه در اورلاندو با 50 کشته و دهها زخمی، کشته شدن دو سیاه پوست به دست پلیس آمریکا تنها به بهانه حمل سلاح و متعاقبا کشته شدن پنج افسر پلیس سفیدپوست توسط یک تک تیرانداز در شهر دالاس اشاره کرد.
با وجود موج فزاینده رویدادهای مسلحانه و خونین در آمریکا، لایحه‌های پیشنهادی دمکراتها برای اعمال محدودیت بر خرید و فروش سلاح تاکنون در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا رای نیاورده است. غالب اعضای هر دو مجلس آمریکا جمهوریخواه هستند.
منبع: ایرنا

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *