دولت یازدهم دولتی مسؤول و فروتن است

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۳ آذر ۱۳۹۵


دولت یازدهم دولتی مسؤول و فروتن است

ربیعی، وزیر تعاون:

دولت یازدهم دولتی مسؤول و فروتن است

 %d8%af%d9%88%d9%84%d8%aa-%db%8c%d8%a7%d8%b2%d8%af%d9%87%d9%85-%d8%af%d9%88%d9%84%d8%aa%db%8c-%d9%85%d8%b3%d8%a4%d9%88%d9%84-%d9%88-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%aa%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%aa

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت یازدهم را دولتی مسؤول، فروتن و خیر جمعی عنوان کرد و گفت: سیاست دولت دکتر روحانی همواره براین بوده است تا تعاملی تنگاتنگ با افراد جامعه داشته باشد و با برخورداری از خرد جمعی به سمت خیر جمعی حرکت کند.

علی ربیعی در آئین افتتاح ساختمان جدید اداره بهزیستی کیش بابیان اینکه دولت، برای بهبود شرایط زندگی مردم سیاستهای توانمندسازی را در اولویت طرحهای رفاهی خود قرار داده است افزود: کاهش فقر و بهبود شرایط زندگی نیازمندان و افراد ناتوان با اجرای سیاستهای اصولی و مشارکت جمعی افراد جامعه و نهادهای مختلف محقق می‌شود.

وی افزود: پس از موافقت رهبر معظم انقلاب با در دستور کار قرار گرفتن سیاست اشتغال فراگیر ضد فقر این طرح به مجلس شورای اسلامی می‌رود و بااعتبار 5/1میلیارد دلاری از محل صندوق ذخیره ارزی سیاستهای اشتغال فراگیر ضد فقر اجرایی خواهد شد.

ربیعی تصریح کرد: با ایجاد اشتغال از طریق تأسیس تعاونیها و همچنین جهت‌گیری به سمت بنگاههای کوچک و متوسط و فراهم شدن فرصتهای شغلی برای ساکنان هر شهر متناسب با فضای کسب‌وکار منطقه و افزایش سهم عوامل تولید جامعه به سمت توانمند شدن حرکتی مستمر و پایدار خواهد داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت یازدهم را دولتی مسؤول، فروتن و خیر جمعی عنوان کرد و گفت: سیاست دولت دکتر روحانی همواره براین بوده است تا تعاملی تنگاتنگ با افراد جامعه داشته باشد و با برخورداری از خرد جمعی به سمت خیر جمعی حرکت کند.

*بیش از هر زمان دیگر نیازمند خرد جمعی هستیم

وی با تأکید براین که امروز بیش از هر زمان به خرد جمعی نیاز داریم گفت: هر ایرانی در قبال تمام هم‌وطنان خود مسؤولیت دارد و تک‌تک ایرانیان می‌توانند با کوچک‌ترین کار چون نشاندن لبخند بر لب یک انسان تا فعالیتهای بزرگ‌تر و کمکهای مالی چشمگیر مسؤولیتهای اجتماعی خود را به‌درستی انجام دهند و به بهبود شرایط زندگی دیگران کمک کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: برخی دهکهای جامعه نیاز بیشتری به توجه مسؤولان و حمایتهای نوع‌دوستانه دارند گفت: برخی واقعیتها در جامعه ناشی از سیاستهای صدقه‌ای اشتباهی است که در سالهای گذشته اعمال‌شده است و تلاش داریم تا مشکلات را ریشه‌ای برطرف کنیم.

وی بابیان اینکه بیش از 50 درصد بازنشستگان کشور حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند تأکید کرد: رسیدگی به وضعیت معیشتی بازنشستگان و تکریم آنان ازجمله برنامه‌های وزارت تعاون است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تقدیر از تلاشهای صورت گرفته در جزیره کیش از ارتقاء اداره بهزیستی کیش خبر داد و گفت: با توجه به تلاش مسؤولان برای ارتقاء این اداره باهدف استانداردسازی خدمات ارائه‌شده به جامعه هدف روند پیوستن بهزیستی کیش به ادارات زیرمجموعه استان تهران انجام‌شده است که این خبر مسرت‌بخش را به ساکنان این منطقه اعلام می‌کنیم.

وی به لزوم توسعه صنعت گردشگری در کشور برای کسب سهم شایسته از بازار گردشگری بین‌المللی اشاره کرد و گفت: تاکنون در جهت توسعه گردشگری افراد کم‌درآمد و یا ناتوان جسمی در کشور طرح شاخصی اجرانشده است و سازمان منطقه آزاد کیش می‌تواند با ایجاد دهکده سلامت در جزیره هندورابی سالمندان و افراد ناتوان جسمی را برای بهره‌مندی از مواهب طبیعی این منطقه ترغیب و حمایت کند.

ربیعی در پایان اظهار کرد: با برنامه‌ریزی و راه‌اندازی تورهای گردشگری برای افراد کم‌درآمد، می‌توان این هم‌وطنان را در شادی یک سفر تفریحی سهیم و روحیه آنها را برای زندگی سالم و بهتر تقویت کرد.

ساختمان جدید بهزیستی کیش در زمینی به مساحت 900 مترمربع و با زیربنای 1880 مترمربع، در پنج طبقه ساخته‌شده است که شامل بخشهای مختلفی ازجمله کارگاههای گفتاردرمانی، کاردرمانی و آب‌درمانی و اورژانس اجتماعی و توان‌بخشی است.

این ساختمان به همت جمعی از خیرین و با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش ساخته‌شده روز پنجشنبه با حضور اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهوری دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور، علی‌اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت‌الاسلام حسن علی دادی امام‌جمعه کیش، شیخ یعقوب شمس امام‌جمعه اهل سنت، شقایق کهور زاده رئیس بهزیستی کیش و جمعی از مدیران و رئیسان ادارات و نهادهای نظامی و انتظامی در کیش افتتاح شد. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *