دولت یازدهم اعتدال و عقلانیت را در تصمیم‌گیریهای کشور جاری کرد

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۷ شهریور ۱۳۹۵


دولت یازدهم اعتدال و عقلانیت را در تصمیم‌گیریهای کشور جاری کرد

محمد فیضی عضو فراکسیون امید:

دولت یازدهم اعتدال و عقلانیت را در تصمیمگیریهای کشور جاری کرد

 

 

با تأکید بر اینکه دولت در طول سه سال گذشته توانست اعتدال و عقلانیت را در تصمیم‌گیریهای کشور جاری کند، گفت: انتظار می‌رود دولت در یک سال باقی‌مانده از عمر دولت یازدهم به سمت خروج از ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت معیشت مردم حرکت کند.

فیضی با تبریک هفته دولت اظهار کرد: آقای روحانی توانست در طول سه سال گذشته اعتدال و عقلانیت را در تصمیم‌گیری قوه مجریه جاری کند و تا حدی به وعده‌های انتخاباتی عمل نماید.

وی بابیان اینکه رئیس‌جمهور وعده‌های انتخاباتی‌اش در بعد سیاست خارجی را محقق کرد گفت:‌ در حال حاضر شاهد تعامل سازنده کشور با دنیا و قدرتهای بزرگ با شیوه دوری از رفتارهای خارج از عرف بین‌المللی هستیم؛ رویکردی که درنهایت توافق برجام را با کمترین هزینه و بیشترین فایده به ثمر نشاند. امیدواریم همان‌طور که قدم‌به‌قدم شاهد شکستن تحریمها هستیم به‌زودی تمامی تحریمها برداشته شود.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون برنامه‌وبودجه با ارزیابی عملکرد اقتصادی دولت یازدهم گفت: مردم پیش از دولت یازدهم تورم را به‌خوبی لمس می‌کردند و تورم بالا برای آنها عذاب‌آور بود اما دولت روحانی توانست باسیاستهای انقباضی مناسب تورم را کنترل کند. اکنون نیز دولت برای خروج از رکود و ایجاد اشتغال به سمت سیاستهای انبساطی رفته که یکی از مهم‌ترین نمونه‌های آن را می‌توان در لایحه اصلاح بودجه 95 دید.

وی توضیح داد: دولت دراین لایحه برای کسانی که وامهای کلان گرفته و توانسته است اصل پول را برگردانند آنها را مشمول بخشودگی دیرکرد کرده است و یا اینکه به شهرداریهای زیر 20 هزار نفر اوراق خزانه برای خرید محصولات استراتژیک ازجمله گندم داده است.

فیضی ادامه داد: این کار دولت در راستای آن است که منابع به بانکها برگردانده شود تا بانکها بتواند با منابع در اختیار وام خوداشتغالی فراهم کنند. از طرف دیگر دولت به دنبال بدهیهایش به پیمانکاران است که اینها همه مصادیقی از تلاش دولت برای اجرای سیاستهای انبساطی است که امیدواریم در یک سال آینده بتوانند به‌خوبی آنها را اجرا کنند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در پایان گفت: انتظار می‌رود دولت یازدهم در یک سال پایانی عمر خود اهتمام ویژه‌ای برای خروج کشور از رکود، ایجاد اشتغال و بهبود معیشت مردم داشته باشد.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *