دولت به تمام معنا پای پرونده‌های مفاسد اقتصادی ایستاده است

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۶ شهریور ۱۳۹۵


دولت به تمام معنا پای پرونده‌های مفاسد اقتصادی ایستاده است

وزیر دادگستری:

دولت به تمام معنا پای پروندههای مفاسد اقتصادی ایستاده است

 

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی شامگاه پنجشنبه در شورای اداری استان همدان گفت: پرونده‌های اقتصادی بزرگ را دولت دنبال کرده و قوه قضاییه نیز حکم جلبها را صادر می‌کند و دولت به‌تمام‌معنا پای این پرونده‌ها ایستاده است.

وی ادامه داد: این تعامل و همکاری سبب شده است تا شاهد کاهش جدی مفاسد در سطح کشور باشیم البته این موارد برای سطح جامعه محسوس نیست چراکه هنوز به‌صورت خرد از این مشکلات وبی قانونیها وجود دارد و مدیران باید با نظارت به دنبال کاهش این موارد باشند.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری تأکیددارند که نباید از این حقوقهای نجومی به‌راحتی گذاشت، تاکنون بیشتر روی موضوعهای کلان مانند فرار گمرکی، فرار مالیاتی، تسهیلات، تعرفه‌ها و رانتها، زمین‌خواریها، تجاوز به اراضی و منابع طبیعی تمرکز داشتیم و اعداد فعالیتی ما دراین حوزه‌ها بسیار چشمگیر است.

حجت‌الاسلام پورمحمدی بابیان اینکه سه قوه در مبارزه با مفاسد اقتصادی واداری کشور همواره پشتیبان هم هستند اضافه کرد: با این سطح همکاری باید فساد کاهش پیدا کند اما در حوزه‌های خرد هنوز گرفتار هستیم. وی اضافه کرد: امیدواریم تمرکزها براین حوزه‌های خرد نیز بیشتر باشد و تلاش کنیم تا با این تخلفات خرد و آزارهای کوچک مقابله کرده و فرهنگ قانون مداری، کار راه‌اندازی و سرعت در پاسخگویی را در کار خود بگنجانیم چراکه این رفتارها در افکار مردم بسیار تأثیرگذار است.

وزیر دادگستری اظهار کرد: مصوبه‌ها را باید به نفع مردم سوق داد و مدیران ما باید رفع نیازهای مردم را عبادت تلقی کنند.

وی عنوان کرد: جامعه به امید زنده است و روابط خوب اجتماعی با حسن ظن رقم می‌خورد، چراکه اعتماد و امید ازجمله مواردی است که باید همه برای حفظ آن تلاش کنیم. وی افزود: فرزندان ما در هر جایگاهی که باشیم باهم فرقی ندارند، نکند خدایی نکرده به خاطر مشکلی به‌گونه‌ای حرف زده و یا رفتار کنیم که امیدها را از بین ببریم چراکه اگر با این بیان‌ها آسیبی ایجاد کنیم دامن‌گیر همه ما خواهد بود و اگر سوءظنی ایجاد کنیم به همه جامعه سرایت خواهد کرد. وی ادامه داد: سرمایه هر کشوری سرمایه انسانی است و سرمایه انسانی نیز برای ادامه کار نیازمند حسن ظن و امید به آینده است پس وظیفه همه است که نسبت به ایجاد امید در مردم تلاش کنیم.

وی بیان کرد: گزارشهای دولتمردان که روز گذشته در محضر مقام معظم رهبری ارائه شد گزارشهای بسیار خوب و وحدت‌آفرینی بود که باید برای مردم بیان شود.

وی تصریح کرد: همکاری بین قوا هم‌اکنون در بهترین سطح است و روز گذشته طرح اصلاح بودجه به‌گونه‌ای که دولت انتظار داشت در مجلس مصوب شد که این کار بسیار بزرگی بود چرا یکی از مشکلات ما در تحقق اقتصاد مقاومتی و پیشرفت کشور نقش‌آفرینی بانکها است. وزیر دادگستری گفت: تاکنون می‌گفتند جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی در مقابل ایران است اما دیگر امریکا نمی‌تواند از این لفظ استفاده کند و از جانب این جوامع صحبت کند چراکه با این امضاها موضع متهمی ما به موضع اتهام آور منتقل‌شده است و باهمت مردم به نتیجه هم خواهیم رسید. وی اضافه کرد: این اقتدار را باید حفظ کرد و امروز چون قدرتمندتر هستیم بیشتر مورد آماج خواهیم بود.

وی خطاب به مدیران بیان کرد: کار ما بهترین تبلیغ است و ایجاد یاس در جامعه ظلم بزرگی است و اعتماد را از بین می‌برد به خاطر همین فضاسازیها در مردم ایجاد تردید شده است، نباید این‌چنین باشد، وظیفه ما مسؤولان خوب کار کردن و دوری از بزرگنمایی و غلو کردن است. وی بیان کرد: در سه سال گذشته تولیدات کشاورزی ما 15.5 درصد رشد و بخش صنعت نیز در پنج‌ماهه امسال با 5.5 درصد رشد مواجه بوده است. وزیر دادگستری بیان کرد: سرمایه اصلی ما ایمان، اسلام و انقلاب است و هر چه عزت و اقتدار شامل حال ما شده حاصل ایستادگی بر اصول دینی وایمانی ما است و هم‌اکنون باید نشان دهیم که به آرمانها بیشتر از قبل پایبند هستیم.

وی تصریح کرد: از بگومگوهای انتقادی نگران نباشید، بگذارید همه در یک فضای شفافیت زندگی کنیم وقتی کار ما درست است نباید از انتقاد دوری کرد و در دولت یازدهم نیز بنایی بر پنهان‌کاری نداریم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امسال گندم کاران 11 میلیون تن گندم فقط به دولت فروختند و دولت نیز مصمم به پرداخت به‌موقع مطالبات بوده و روز گذشته نیز اوراق قروض اسلامی طراحی‌شده است تا در صورت تمایل در اختیار افراد قرار بگیرد.

 **برخی دنبال تطهیر منافقان هستند

وزیر دادگستری بیان کرد: امروز اگر بخواهیم به نسل جدید بگوییم منافقان چه کسانی هستند نمونه بارز آنها داعش است که در جلادی، خونریزی و خون‌آشامی و به بزرگ و کوچک رحم نکردن و شقاوت از بارزه‌های رفتاری آنها است.

وی تصریح کرد: آیت‌الله مدنی یکی از اسوه‌های تقوا و اخلاص از دیار همدان است که توسط این منافقان به شهادت رسید، در آمار گفته می‌شود هزاران نفر ترور شدند اما آمار دیگری از شقاوت اینها وجود دارد به‌طوری‌که بیشتر بمبارانهای انجام‌شده در زمان جنگ به خاطر جاسوسی منافقان بود و تمام فعالیتهای رزمندگان ما توسط این منافقان گزارش می‌شد و بسیاری از عملیات نیز توسط منافقان لو رفت و بسیاری از شهدای ما نیز در عملیاتی به شهادت رسیدند که توسط این منافقان لو داده‌شده بود.

وی بیان کرد: دروغ‌پردازیهای هسته‌ای کار این منافقان بود که به دنبال آن تحریمها به وجود آمد و هم‌اکنون نیز علیه همه مردم ما توطئه آفرینی می‌کنند و به دنبال خیانت و جنایت علیه مردم ما هستند. وی تصریح کرد: امروز دشمنان ما به منافقان متوسل می‌شوند چراکه اینها آن‌قدر دستشان خالی است و به ضعف افتاده‌اند که به سراغ این نکبتها که دارای بیشترین تنفر اجتماعی هستند می‌روند. وزیر دادگستری بیان کرد: هر که به اینها نزدیک شد مانند این افراد مفلوک خواهد شد، در داخل هم این وابستگیها ایجاد و می‌خواهند برای اینها یک تطهیر کاذب ایجاد کنند و در عوض زندگی بزرگ‌مردی مانند امام (ره) را که انقلاب به این بزرگی را رقم‌زده و چهره استکبار را به جهان نشان داده و چهره منفور آمریکا را معرفی کرد این‌گونه معرفی نمی‌کنند، اینها هنوز از این فضای بزرگی که امام (ره) فراهم کرد به دنبال انتقام‌گیری هستند. وی بیان کرد: مردم ما از ابتدا با این افراد مقابله می‌کنند و این ملت در برابر بزرگ‌مردان استوار و محکم ایستاده و راه خود را فراموش نخواهند کرد.

شورای اداری استان همدان شامگاه امروز با حضور وزیر دادگستری و مدیران و مسوولان ارشاد استان در سالن جلسات استانداری همدان برگزار شد. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *