دلایل عدم همخوانی منابع و مصارف بانکها

دسته: حقوق بانکی
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۳ آبان ۱۳۹۵


دلایل عدم همخوانی منابع و مصارف بانکها

سیف توضیح داد:

دلایل عدم همخوانی منابع و مصارف بانکها

رئیسکل بانک مرکزی از تأمین مالی 9230 میلیارد تومانی بنگاههای کوچک و متوسط خبر داد و دلایل عدم همخوانی منابع و مصارف بانکها در استانها را تشریح کرد.

به نقل از بانک مرکزی، ولی‌الله سیف در پاسخ به این ابهام که چرا منابع و مصارف بانکها در استانها همخوانی ندارد، گفت: برخی از طرحهای استانی از طریق شعب مرکزی بانکها در تهران تأمین مالی می‌شود و این موضوع در آمار استانها قید نمی‌شود؛ بنابراین این ابهام به وجود می‌آید که منابع و مصارف بانکها در استان همخوانی ندارد.

رئیس‌کل بانک مرکزی افزود: بانکهای کشور باید این موضوع را مدنظر قرار دهند تا بتوانیم نمایی کامل از منابع و مصارف بانکی در استانها ارائه دهیم؛ این در شرایطی است که بیش از 9230 میلیارد تومانی برای 12 هزار و 361 بنگاه کوچک و متوسط در سراسر کشور تا امروز تأمین مالی شده است.

%d8%af%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%b9%d8%af%d9%85-%d9%87%d9%85%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%86%db%8c

وی تصریح کرد: نظام بانکی هیچ محدودیتی در تأمین مالی بنگاههای کوچک و متوسط ندارد، بنابراین بانک مرکزی در سال جاری با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و سال اقتصاد مقاومتی، بنگاههای کوچک و متوسط را از برخی عوامل بازدارنده برای اعطای تسهیلات مستثنا کرد تا در پایان سال جاری، هیچ واحد تولیدی وجود نداشته باشد که براثر عدم تأمین سرمایه در گردش، نتواند به تولید و فعالیت خود ادامه دهد.

سیف در خصوص نحوه اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط گفت: منابع نظام بانکی باید درجایی به مصرف برسد که به تولید و اشتغال پایدار منجر شود، بنابراین از کارگروه رفع موانع تولید در استانها درخواست می‌شود تا به‌نظام بانکی کمک کنند تسهیلات در مسیر درست اعطاشده و اجازه هدر رفت منابع نظام بانکی داده نشود .

منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *