دفاع اشتاین مایر از قطعنامه شورای امنیت

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۴ دی ۱۳۹۵


دفاع اشتاین مایر از قطعنامه شورای امنیت

دفاع اشتاین مایر از قطعنامه شورای امنیت

شهرکسازیها مانعی اساسی سر راه صلح است

 720483301

وزیر خارجه آلمان تأکید کرد که شهرکسازیهای رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی مانعی اساسی بر سر راه صلح و سازش است و راهکار تشکیل دو کشور را با خطر مواجه میکند.

به نقل از پایگاه خبری الفجر، فرانک والتر اشتاینمایر ضمن اعلام حمایت از قطعنامه اخیر شورای امنیت در محکومیت شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی، تصریح کرد که شورای امنیت بار دیگر موضع همیشگی آلمان مبنی بر مخالفت با شهرک‌سازی و غیرقانونی دانستن آن را مورد تأکید قرار داد.

شورای امنیت سازمان ملل در اقدامی بی‌سابقه پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی چهار کشور مالزی، ونزوئلا، نیوزیلند و سنگال در محکوم کردن شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی و درخواست برای توقف سریع آن را تصویب کرد. ۱۴ عضو شورای امنیت به این قطعنامه رأی مثبت دادند و تنها آمریکا رأی ممتنع داد.

اشتاینمایر هم‌چنین در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفت اروپا بی‌شک در جوی مشوش است و این لزوم خویشتن‌داری و تلاش برای تثبیت اوضاع را آشکار نکند و باید اتحادیه اروپا راهکارهایی را برای خروج از این بحران ارائه دهد.

وی گفت که از بارزترین مسؤولیتهایی که به عهده اتحادیه اروپا است تعامل با مسأله آوارگان و تلاش برای تقویت امنیت داخلی و خارجی و فراهم کردن فرصتهای شغلی و اقتصادی است.

اشتاینمایر خاطرنشان کرد: وقتی ۵۰ درصد یا بیشتر از جوانان در اروپا بیکارند هیچ شور و شوقی برای آنها باقی نمی‌ماند. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *