دفاع از حقوق مظلومان فلسطینی

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۲ تیر ۱۳۹۵


دفاع از حقوق مظلومان فلسطینی

راهپیمایی روز جهانی قدس به منظور

دفاع از حقوق مظلومان فلسطینی

مردم روزه‌دار ایران امسال در حالی در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند که دمای هوا در برخی شهرها به 47 درجه می‌رسید.
مراسم راهپیمایی روز قدس ساعت 10:30 با حضور میلیونی مردم روزه‌دار در تهران و 850 شهر ایران اسلامی آغاز شد.
هواشناسی امروز را یکی از گرمترین روزهای سال دانست و دمای هوا در برخی شهرها به 47 درجه رسید اما این گرما و تشنگی 16 ساعته روزه‌داران، مانع حضور چشمگیر و میلیونی مردم نشد. دراین‌بین حضور نسلهای مختلف انقلاب از نوزاد که در آغوش مادر است تا پیرمردی که می‌گوید از ابتدای انقلاب تا امروز در همه راهپیماییهای روز قدس شرکت کرده قابل‌توجه است.
همچنین در حاشیه این راهپیمایی جمعی از جوانان و فعالان فرهنگی با برپایی غرفه دیوار آرزوها از حاضران در راهپیمایی خواستند آرزوی خود در این روز را بر روی دیوار آرزوها بنویسند که اکثر حاضران در راهپیمایی آزادی قدس شریف و نابودی رژیم صهیونیستی را آرزوی خود عنوان کرده و آن را بر روی دیوار آرزوها می‌نوشتند.
*رئیس‌جمهور به جمع راهپیمایان روز قدس پیوست
حسن روحانی رئیس‌جمهور ساعت 10:50 دقیقه صبح از میدان فردوسی به جمع راهپیمایان تهرانی پیوست. رئیس‌جمهور در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم مسلمان یکی از آرمانهایشان در منطقه امنیت منطقه است و یکی از راههای امنیت منطقه این است که مردم مسلمان بتوانند در سرزمین خودشان باشند.
وی افزود: ملت مسلمان فلسطین 70 سال است از وطن اصلی خودشان دورمانده‌اند.
رئیس‌جمهور تأکید کرد: اشغالگرانی این سرزمین را اشغال کردند که متأسفانه به هیچ‌یک از قوانین بین‌المللی و اصول انسانی پایبند نیستند. روحانی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک پایگاه برای استکبار و آمریکا در منطقه است.
روحانی ادامه داد: امروز هر کشوری با این پایگاه مبارزه کند و هر کشوری بخواهد ملت مسلمان در این منطقه دارای ثبات و امنیت باشد خوشایند استکبار جهانی نیست.
روحانی: فلسطین تنها نیست/ در سایه مقاومت قطعاً به پیروزی می‌رسیم
وی تصریح کرد: امروز در سایه تفرقه دنیای اسلام، حضور گروههای تکفیری و تروریستی در منطقه و خط سازش، ما از مسیر آرمان آزادی فلسطین فاصله گرفته‌ایم برای اینکه ما به این آرمان برسیم راهی جز وحدت مسلمانان و خط مقاومت و جهاد و مبارزه با گروههای تروریستی و تکفیری نداریم. روحانی ادامه داد: به‌طور مسلم پیام مردم مسلمان ایران در سراسر کشور این است که ملت فلسطین تنها نیست، مردم در کنار مظلومین عالم و در کنار مردم مظلوم فلسطین خواهند بود و ما در سایه ایستادگی و مقاومت قطعاً به پیروزی دست خواهیم یافت.
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی روز جمعه با حضور در صفوف به‌هم‌پیوسته راهپیمایان روز جهانی قدس در تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سیل خروشان جمعیت دفاع از مظلومیت ملت فلسطین است و این راهپیمایی بزرگ و باشکوه فریاد بر سر جنایت‌کاران و مجرمان تاریخ است به‌ویژه اسرائیل غاصب و آمریکائیها و اذنابش و گروههای تروریستی ساخته‌شده به دست کشورهای سلطه‌گر و ازنابشان در منطقه است.
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی: اینها همه نشان می‌دهد باطل رفتنی است و وعده الهی هم بر از بین رفتن باطل است. ما مطمئنیم گروههای تکفیری که هیچ بلکه افرادی که اینها را ایجاد کرده‌اند به حول و قوه الهی از بین رفته و وعده خداوند قطعی است و ان‌شاالله هر چه زودتر با همت مسلمین دنیا و وحدت آنها و برگزاری امثال این راهپیماییها وعده الهی محقق شود.
رئیس قوه قضاییه در ادامه تصریح کرد: نام‌گذاری روز قدس مانند یک الهام به حضرت امام خمینی (ره) بود تا در ماه مبارک رمضان این فضای معنوی در همه دنیا ایجاد شود و مسلمین بر سر یک موضوع در سراسر جهان متحد شوند.
وی اضافه کرد: ما امروز میبینم که سلطه‌گران و جهان‌خواران می‌خواهند این مسئله را پاک کنند و امام خمینی (ره) با یک پیشنهاد دقیق توانستند ندای مظلوم فلسطین را زنده نگهدارد و ان‌شاالله حول این محور تمام ملتهای مسلمان جمع می‌شوند و داد ملت مظلوم فلسطین را می‌ستانند. رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: این از اسباب تحقق وعده الهی است و امیدواریم هرچه زودتر وعده الهی محقق شود.
رئیس مجلس نیز به جمع راهپیمایان تهرانی پیوست
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافت. وی از میدان انقلاب به جمع راهپیمایان تهرانی حرکت‌کننده به سمت دانشگاه تهران پیوست. منبع: خبرگزاری فارس


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *