دستگاههای مختلف که وظیفه پیگیری حجاب و عفاف را دارند، واقعا خوب عمل نمی کنند

دسته: حقوق اداری
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۳۰ تیر ۱۳۹۵


دستگاههای مختلف که وظیفه پیگیری حجاب و عفاف را دارند، واقعا خوب عمل نمی کنند

مسئول بسیج جامعه زنان:

دستگاههای مختلف که وظیفه پیگیری حجاب و عفاف را دارند، واقعا خوب عمل نمی کنند

مینو‌اصلانی با اشاره به اینکه دولتها ممکن است نگاه سیاسی به مسأله حجاب داشته باشند، افزود: درنتیجه این نگاه، مصوبه حجاب و عفاف در یک فراز و فرود قرار می گیرد.
چون مجری این قانون، قوه مجریه است، پشتوانه دیگری برای اجرای آن پیش‌بینی نشده است، بنابراین باید یک پشتوانه دیگر برای نظارت برای اجرای این قانون ایجاد شود. به‌دلیل اینکه دستگاههای دولتی عمدتاً وظیفه اجرای آن را دارند باید یک مرکز فراقوه‌ای برای نظارت مشخص شود.
در یک مقطع زمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول نظارت بود و ظاهراً از عهده‌اش برنیامد سپس مسئولیت نظارت بر کار دستگاهها به وزارت کشور محول شد.
اما با تغییر دولت و با تغییر رویکردها، وزارت کشور هم آن توان لازم را برای اجرایی کردن مصوبه عفاف و حجاب ندارد.
وی ادامه داد: دستگاههای مختلف که وظیفه پیگیری حجاب و عفاف را دارند، واقعا خوب عمل نمی کنند، گزارش درستی که بتوان تأثیر مثبت آن را در جامعه دید، وجود ندارد.

مسئول بسیج جامعه زنان در خصوص نظارت بر اجرای مصوبه حجاب و عفاف تاکید کرد: نظارت باید توسط مجلس یا قوه‌قضاییه صورت بگیرد زیرا شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نمی‌تواند کار نظارت را به‌عهده داشته باشد چون رئیس شورا، رئیس قوه مجریه است، طبیعتاً نمی‌تواند.
باید یک قوای دیگر برای نظارت مستمر و جدی مشخص شود و بعد هم گزارشی به مردم داده شود. تا هم اکنون یک گزارش به مردم داده نشده که کدام وزارتخانه در اجرای این قانون تعلل می کند.
اصلانی با انتقاد از نوع پوشش گردشگران خارجی در کشور گفت:
نکته دیگر اینکه چرا در بحث گردشگران هیچ نظارتی روی گردشگران نیست. وقتی که وارد کشور می شوند هر نوع آداب و رفتار را از خودشان دارند.
وی خاطرنشان کرد: بعضاً من با بسیاری از جوانان که صحبت می کنم می گویند ما این مانتو را از همین مغازه‌های سطح شهر خریدیم، از خارج که نیاوردیم.
لذا همانطور که واضح است هیچ نظارتی روی صنف پوشاک و تولید مد نمی‌شود.
بنیاد مد و لباس هم راه خودش را طی می کند. بعضاً لباسهایی که در نمایشگاه وجود دارد ضمن اینکه بسیاری از آن حالت تبرج را دارند، آنقدر دارای زرق و برق هستند که برای استفاده در محیطهای مختلف مشکل است. به‌نظر بنده مد و لباس هم نتوانسته جریان سازی کند و هیچ ارگانی که به خوبی نتوانسته به این مسأله نظارت داشته باشد.

منبع:خبرگزاری مهر

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *