در پیشگاه امام حسین (ع)، اسوه مبارزه با ظلم

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱ آذر ۱۳۹۵


در پیشگاه امام حسین (ع)، اسوه مبارزه با ظلم

حضور دهها میلیونی مجذوبان عدالت

در پیشگاه امام حسین (ع)، اسوه مبارزه با ظلم

در آستانه اربعین حسینی، شکوه دیگری از یکی شدن عاشقان سالار شهیدان در کربلا برای جهانیان به نمایش درآمده است؛ گوشه گوشه حرمین شریفین و بینالحرمین مملو از اقشار مختلف جهان است؛ اینجا رنگ و نژاد و قوم و … معنا ندارد؛ همه آمدهاند و فریاد «انا مظلوم حسین» سر میدهند.

%d8%b7%d9%86%db%8c%d9%86-%d8%a7%d9%86%d8%a7-%d9%85%d8%b8%d9%84%d9%88%d9%85-%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%86

کربلا با آمدن میلیونها زائر جای سوزن انداختن نیست؛ شوق اهل‌بیت (ع) در همه‌جا دمیده شده و خیل مشتاقان اباعبدالله حسین، همچون موجی در اطراف حرمین شریفین به هر سو کشیده می‌شوند.

«یا حسین»، «یا ابوالفضل العباس» و «حیدر حیدر» اسم رمز محرم و صفر است که دلدادگان امام آزادگی آن را سر می‌دهند و سینه‌زنان و مویه‌کنان گرداگرد بارگاهش می‌چرخند.

گروه‌گروه هیأتهای مذهبی و دسته‌های عزاداری مردان و زنان از کشورهای مختلف از مسیرهای تعیین‌شده وارد صحن بارگاه اباعبدالله حسین می‌شوند و با سینه‌زنی و نوحه‌خوانی به سمت بین‌الحرمین حرکت کرده و از آن‌سو به سمت بارگاه ابوالفضل العباس می‌روند.

این سلسله حرکت دسته‌های عزاداری تا ساعتها ادامه دارد؛ هر کشوری با آیین خاص خود، برای سالار شهیدان نوحه‌سرایی و سوگواری می‌کند.

دسته‌های عزاداری از شهرها و مناطق مختلف ایران نیز در صحن حرمین شریفین در کنار دیگر عاشقان و دلدادگان اهل‌بیت (ع)، بانوای «سقای حسین، سید و سالار نیامد… علمدار نیامد…» بر سر و سینه می‌زنند.

در هر گوشه از بارگاه حرمین شریفین، برخی پیران و جوان، سر در گریبان کرده و با دستهای رو به آسمان، بر مظلومیت امامشان اشک می‌ریزند.

این تصویر از کاروان حسینی، در سراسر دیار سالار شهیدان به نمایش گذاشته‌شده است؛ نمایشی از تجمع میلیونی که همه را به اتحاد و یکی بودن سوق داده است. امسال نیز مراسم اربعین با حضور معنوی و پرشور عزاداران امام حسین (ع) و به بزرگ‌ترین مانور وحدت مسلمانان تبدیل‌شده است.

مراسم عاشورا و اربعین دراین سالها به‌خوبی «یکی شدن مسلمانان» و «اتحاد و همبستگی» را برای همه جهانیان به نمایش گذاشته و چه چیزی می‌توان گفت جز اینکه «معجزه حسینی»، مسلمانان را گرد هم جمع کرده است.

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *